Inquiry: petakbunga@gmail.com

20120715

Bunga Telur Carnation


Projek terbengkalai perlu disiapkan juga.

Sekarang senang, semua bahan dah siap sedia...cantum-cantum semua boleh buat sendiri jer...

Ni antara bahan asas membuat bunga telur yang simple dan budget murah.



Antara bahan-bahan yang wajib ada,
 reben
 tempat letak telur 
(baru tahu ada net tempat letak telur yang dah siap), 
lidi buluh
dawai
 pelilit
dan 
rantai kelik-kelik..



Bunga carnation daripada kertas creepe.



Wah sudah banyak bunga saya..


10 ulasan:

  1. huyoo....bgus2..cntik...cik mah tergantung lg...ade 120 lg xsiap..huhu

    BalasPadam
  2. kena wat kerahan tenaga tu..

    BalasPadam
  3. hye pB..rajin nye wat sme tu..
    ni sme untuk yg bagi2 kat org ke..
    or untuk munge pahar erk...

    kagum la dgn kerajinan org lain..

    jom la jln2 blog ana..

    http://lurveumoreandmore.blogspot.com/..

    BalasPadam
  4. ana, niat nak letak kat pelamin nanti bagi kat rombongan lelaki... untuk tetamu dah siap dah..:) buat dengan kertas tisu yang murah tu jer..macam-macam kaler beli kat mydin..:)

    BalasPadam
  5. sara beli katne jaring tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kat kedai barang hantaran gak.. cakap nak jaring telur, untuk bunga telur..ingat kain net yang macam dulu..rupanya dah siap.. murah sangat..tp lupa harga..

      Padam
    2. okey, tenkiu.. =)

      Padam
  6. Salam,

    saya nak belajar buat bunga telur ni.. Boleh buat tutorial? please.. part nak letak riben dan kayu buluh serta net tu saya tak reti la.. Helpp.. hehehe..

    -www.rabiatuladawiyah.com-

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...