Inquiry: petakbunga@gmail.com

20120720

Tutorial Bunga Dip

Salam, ini tutorial asas membuat bunga dip.

 Boleh terngok bunga dip yang tak berapa menjadi kat sini & sini..usaha lagi..

Bahan-bahan membuat bunga dip.


Cecair dip boleh didapati dikedai menjual barang perkahwinan atau kedai kraft.

Cecair dip cepat pekat apabila terdedah kepada angin. Oleh itu jangan lupa beli thinner (untuk bunga dip) untuk mencairkan kembali. Terutama yang buat kerja tak habis-habis,bertangguh-tanguh macam saya… sampai keras cecair dip. Peace.

 Kaedah pintal dawai.

Celup dawai ke dalam liquid dip. Siap, keringkan. Sebelum kering letakkan manik.


Kurang cantik la bunga dip saya, ada bubble selepas dicairkan kembali dip dengan thinner. Oleh itu, saya nasihatkan untuk yang pertama kali cuba buat bunga dip ni, pintal banyak-banyak bunga kemudian celup sampai siap..jangan tangguh-tanguh macam saya. Dip ni cepat sangat pekat.


Tapi kalau nak cover bubble tu boleh beli serbuk bersinar.

Otai-otai buat bunga dip, ada petua tak nak bagi cecair dip cepat pekat? 
Kenapa bunga dip saya  ada bubble ek? Share la.


1 ulasan:

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...