Inquiry: petakbunga@gmail.com

20120814

Cerita Makeup ala Dukun Degawan


Pada asalnya memang tak nak buat pelamin, family pun tak berapa galakkan buat pelamin cukup dengan hiasan bilik tidur sahaja. Tetapi saya ambil juga pelamin, tak ada niat nak bersanding, lagi pun saya pemalu.. ho..ho.. Cuma untuk bergambar kenangan dengan family semua. Lagi pun saya ada menempah photographer juga nanti tak ada tempat pulak nak posing. Tak akan satu family nak masuk dalam bilik semua.

Saya ambil package pelamin yang basic, sewa dengan bridal dekat rumah. Baju 3 pasang, makeup 2 kali, pelamin, hiasan bilik tidur, meja beradap, khemah, kerusi dan meja saya bayar kurang 2ribu. Saya rasa tu yang paling package yang paling murah. Agaknya kat kampung memang murah sebab saya dengar kawan-kawan kahwin semua ribu riban. Hasilnya nanti macam mana? Saya tak pasti, adik saya cakap kawan dia sewa cantik, saya yer kan ajer.

Lagipun masalah cuti. Cuti balik kampung hari tu pun tak lama, masa tak cukup untuk buat survey. Banyak lagi urusan yang saya kira penting seperti dokumen-dokumen semua. Ada jugak cuba bertanya kat fb mana-mana yang tahu, tetapi kebanyakannya sekitar kawasan KL, Selangor sahaja. Tak akan saya nak bawak balik package balik Kelantan. Tak mampu hu..hu..

Oh saya agak risau pasal makeup, ada masalah besar dengan kening saya yang sangat tebal dan bersepah. Bakal suami saya juga tak bagi cukur. Pandai ke mak andam saya makeup tanpa cukur kening? Belum tanya lagi mak andam. Tapi saya tahu ADA!. Ada yang boleh makeup tanpa mencukur kening. Tapi mak andam saya ni bukan Makeup Artis (MUA).

Belum jumpa lagi mak adam dan belum tanya lagi pengalamannya, mana tahu dia memang makeup artis. Kot, tiba-tiba dia cakap 'AKAK NI MUA Misha Omar' atau tiba-tiba makeup muka saya jadi Neelofa. Dush!!!


Tergelak tengok makeup masa tunang, adik-adik saya jadi tukang makeup maklumlah kakak ini langsung tak pandai makeup. Ada sikit macam dukun Degawan dalam cerita susuk dulu-dulu.. akhirnya saya ambil tisu dan sapu balik makeup kening mak andam tak bertauliah ni…Tak apa la dik, terima kasih atas jasamu.


Oh saya tak boleh ketawa kuat-kuat nanti susuk jatuh.



5 ulasan:

  1. petak bunga org klate ye?kat mane?ain dok besut je(^__^)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hye, salam perkenalan.
      sara orang wakaf bharu...

      Padam
    2. owh..pernah sampai skali je kat wakaf bharu..kalo pi skrg confem sesat..hehehe..salam perkenalan juga

      Padam
  2. hahahaha klakar la baca.. nice one dear.. ngeeee

    BalasPadam
  3. heheh, boleh je.. sy makeup tunang haritu xcukur kening pun.. dia rapikan je.. boleh sorok dengan penggunaan eyeshadow.. sebab kawan dulu kawin pun jenis kening tebal juga

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...