Inquiry: petakbunga@gmail.com

20130303

Macam mana nak kaya cepat ni?

 Kakak accountant tegur.

Awak masuk kerja dulu ada experience ke fresh ek?
Pernah la kerja lepas graduate tapi bukan bidang ni la..
Em, dulu masuk diorang offer berapa ek?
Sama la macam fresh graduate…RMxxxx jer.
Oh budak praktikal tu diaoraang offer.+RMxxxx. Tak ada experience pun.
Em, tangga gaji sekarang dah lain kot.
Dia orang cakap graduate local tak ada quality. Tapi nak ambil jugak budak tu.
Em, company XXXX, kaum dia orang…

Agaknya kalau ni company aku pun, aku ambil kaum kerabat aku. Apa yang tak adil? Ni realiti dunia.
Hari-hari aku terfikir macam mana nak kaya cepat ni? (Business minded la konon). Dengan harapan anak yang ku kandung ni akan senang, tidak perlu bersusah payah. Bila kami dah kaya, kami boleh bukak company besar, dan upah kaum kerabat kami jadi pekerja.

Hakikatnya , kita kena akui, kita orang islam sangat lemah dari segi ekonomi…kita bergantung kepada kaum mereka.

Oh hidup tak mudah.

3 ulasan:

  1. hmm..sedih tp setuju sangat..

    sya-orked.blogspot.com

    BalasPadam
  2. 64

    done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

    klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. Hurm mungkin awak boleh guna cara ini :)

    http://rezalakon.blogspot.com

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...