Inquiry: petakbunga@gmail.com

20131026

Kucing tahu kau mengandung


Masa tu aku kat kedai makan   Kandungan aku kecil lagi, rasanya orang pun tak berapa perasan kot. Ada sekor kucing tu asyik terbelit-belit kat kaki aku, rimas pulak. Aku bukannya tak suka kucing, cuma aku rimas kalau dia asyik duk mengesel-gesel kat kaki aku je,tambah-tambah time aku makan. Rimas betul,  padahal ramai lagi orang lain. Pergilah gesel kat mereka. Hah, ni rasa macam nak sepak ni. Alah bukan sepak terajang pun, nak kuis jer.

Mak aku cakap ‘kucing tahu kita mengandung’

‘Biarlah dia’

Mak aku cerita ada makcik jiran aku, anak dia asyik menguis-nguis bila lahir sampai besar jugak baru hilang. Kepalanya terlentuk macam anak kucing kena pukul. Kesian. Kononnya kena badi kucing. Tanya-tanya, ada pukul kucing masa mengandung. Tu pun bukan sengaja, mungkin kucing tu curi makanan dia.

Moral of the story, jangan siksa binatang.  Binatang pun hamba Allah. Aku sampai nak tampar nyamuk pun takut. Paling aku geram bila kena dengan lipasterbang  yang tengah mengwan tu..asyik terbang-terbang kat muka aku… sabar je, rasa nak sembur je Ridsect kat lipas tu. 


Kecil-kecil dulu, aku percaya kalau aku ambil gambar kucing nanti kucing aku lari dari rumah atau akan mati. Sebab aku percaya, jadi aku tak pernah ambil gambar kucing aku.



Oh ini bukan kucing aku tapi kucing ni suka berak kat halaman rumah aku, jadi kalau dia hilang, aku sangat gembira. Jahatnya aku. 


2 ulasan:

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...