Inquiry: petakbunga@gmail.com

20131025

Sesi melipat baju Luth versi rajin


Sejak dah jadi mak-mak ni… Blogwalking aku pun dah melencong dari blog fashionista ke blog mak-mak pulak. Dan sejak akhir-akhir ini aku selalu duk usha Susun Atur Sioca Kat situ ramai ibu-ibu yang post projek-projek mereka. Kagum betul aku dengan kerajinan mereka. Semuanya nak kemas dan teratur je. Kiranya aku yang tak berapa rajin ni pun dah terpengaruh jugak. Insyallah, semoga aku bertambah rajin. Amin.

Oleh kerana aku aku tak mampu dan tak berapa rajin lagi nak buat projek yang besar-besar. Aku start dengan melipat kain baju anak aku yang sehelai dua ni dulu..ho..ho..


Baju bayi ni kecil-kecil dan masalah aku selalu susah nak cari pasangannya. Ayahnya lagi teruk, main suka hati aje pakaikan anak hensem aku ni baju lain, seluar lain. Kaler bloking apa? So, semalam lepas blogwalking aku pun merajinkanlah mengemas balik bakul anak aku yang tak banyak baju lagi ni…

Baju dan selurnya aku susun siap-siap pasangannya, biar senang cari… Aku kena, pastikan baju dan seluar tak terpisah, so aku lipat la keadah ini..





Barut perut pulat aku gulung.





Barut perut ni pun dah tak banyak lagi boleh guna, mak aku buat banyak saiz, yang kecil-kecil semua dah tak boleh pakai aku dah simpan. Tinggal 2, 3 helai aje yang masih boleh guna. Barut perut ni  masih aku pakaikan stiap kali mandi, terutama pagi dan petang. Bila tengahari sikit, panas baru aku buka.

Stoking aku masukkan sebelah dalam sebelah yang lagi satu, gerenti tak hilang sebelah.

Tuala besar, lipat biasa. Tuala kecil Luth banyak,sebab sekarang Luth suka main air liur. Jadi aku bukak dan basuh sapu tangan cenderahati orang kahwin buat sapu mulut Luth.

Yes, kira percubaan aku nak jadi mak-mak yang rajin dan pengemas ni hampir berjaya.

Luth, sila kagum dengan mak.



 Baju anak aku tak banyak, Ni kebanyakkan baju newborn sampai 3 bulan aje, ada jugak yang sampai 6 bulan tapi jenis kecil. Nak masuk 3 bulan ni, baju Luth banyak yang nampak dah sendat, tu pun neneknya dah alihkan butang…buncit. Tak lama lagi, Luth dah tak boleh pakai baju ni. 

Cepatnya masa berlalu.


6 ulasan:

  1. jijah pon sejak da jd mak2 ni suka follow blog susunatursioca tu... best! leh deko2 rumah..hehe

    BalasPadam
  2. yuhuu..baru sempat terjah..bagus sgt lipat cmni kan..sng nk cari..pasni bertambah baju luth mmg emak kena beli kabinet baju satu ni..hihi

    BalasPadam
  3. sarah simpan baju zharif dalam satu almari.asing siap2 romper, baju tidur, tshirt biasa, & seluar. dah asing siap pun husband still tak reti nak pilih baju anak.

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...