Inquiry: petakbunga@gmail.com

20131108

Balang Kaca untuk Menyimpan Rempah Ratus


Bulan November ni blog susun atur buat cabaran dapur. Kalau nak tunjuk dapur aku memang fail la. 

Kesian aku. 
Nantilah kalau ada rezeki aku ada rumah sediri aku buat deko-deko.

Tapi sebab aku teruja juga nak joint, aku nak tunjuk bekas-bekas rempah ratus aku.

 Boleh gitu.
Layan je la, bagi semangat sikit kat aku yang nak jadi mak yang baik dan solehah ni.



Balang kaca ni asalya bekas jem dan madu (dulu aku suka beli Madu Khaulah, sekarang mahal sangat-sangat..hu..hu). 
Aku  rendam je semalam baling-balang  ni dalam air, sticker akan tertanggal sendiri.

Jimat selagi boleh!



7 ulasan:

  1. rumah imah pakai balang plastik je, bekas kuah rojak. hehe..

    BalasPadam
  2. Salam kenal...
    Wahhh...bsemangat...
    Truskan smgt sis...

    insyimanhafiz.blogspot.com

    BalasPadam
  3. Sy dulu buang je bekas sos spaghetti sume.. Dulu x terpk pun.. Skang rasa sygnye buang dulu.. Hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. sy pn dulu...buang je..nak berkemas katakan..

      Padam
  4. Sy pun guna balang terpakai. Mcm balang sos prego, mayonis, ape lg ye? Mcm2 lagilah. Ada lg yg stikernye tak ley nak buang. Sy biorkan je. Hahahaha...buruk no pangai!

    BalasPadam
  5. haa...jimat tu yg best tu...:))

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...