Inquiry: petakbunga@gmail.com

20131101

Belajar Meniarap

Luth mula menunjukkan kebolehan meniarap seawal usia 2 bulan. 
Mungkin belajar secara tak sengaja.

Aku biasa tidurkan dia sambil menyusu. Bila dia dah terlelap baru aku bangun dah betulkan kedudukan kepala dia. Suami aku cukup risau takut kepala anaknya yang lembut jadi senget. Tapi kadang-kadang bila menyusu waktu malam, aku main hulur je.. mata pejam..sampai aku sendiri tertidur. Zzzzzz.. kalau tersedar, aku betulkan lah balik kepala dia.

Tapi bila dah besar sikit ni, dia cepat terjaga kalau aku bangun. Jadi aku sendalkan dengan bantal. Kadang tu terpaksa bagi bantal peluk.. oh manjanya. 



Sekarang ni memang Luth akan tidur mengereng. Bila dia dah betul-betul nyenyak baru aku boleh betulkan kepalanya. Kalau aku tak sendal dia akan bergolek.. tiba-tiba dia dah meniarap. Takut pulak kalau aku tak tersedar dia lemas.

Waktu tukar lampin pun sama. Suami aku memang ajar Luth, tiap kali nak sapu minyak kat belakangnya, Luth kena mengereng. Sapu kat belakang kanan, Luth kena mengereng ke kiri..dan sebaliknya. Suka Luth! Bila dipusing-pusing. Masa ni jugak nak tunjuk skill mengereng dia. Kadang dia nak meniarap terus.

Sebagai galakan untuk memahirkan Luth meniarap, aku letakkan apa-apa mainan kat depannya. Atau tiarapkan dia kat atas permukaan yang lembut dan warna yang menarik. 

Luth tak mampu nak tarik sebelah tangannya

Cadar katil kami menarik minat Luth



Kepala Luth tak kuat lagi, dia tak boleh lama-lama sangat. Bila dia dah mula merengek, aku cepat-cepat angkat.

Yahooo…Pandai… biar dia suka.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...