Inquiry: petakbunga@gmail.com

20131105

Puding Roti versi mudah

Selamat tahun baru dan selamat bercuti semua.

Aku memang malas sikit nak masak… tapi sebab aku dah jadi mak-mak.. Aku kena la belajar masak-masak . Masak yang mudah-mudah je . Maklumlah wanita bekerjaya… hah..kerjaya sangat. 

Resipi ni aku google, tapi aku ubah suai sikit sukatanya sesedap rasa aku.
Senang nak ingat…


Puding Roti

Bahan-bahan
Roti sandwich secukupnya (8-9 keping)
3 biji telur
3 sudu kastad
3 sudu gula
2 sudu marjerin
1 tin susu cair
Kismis secukupnya

Cara-caranya

Sapu loyang dengan marjerin.
Kisar semua bahan kecuali roti dan kismis.
Potong roti empat segi-empat kecil.
Susun roti dalam loyang.


Tuang bahan kisar sikit.
Taburkan kismis.
Ulang susun roti, tuangkan bahan kisar, tabur kismis.
Ulang langkah sama sampai habis bahan kisar.
Biarkan sekejap, Tekan-tekan sikit biar semua bahan meresap.



Nak meriah sikit aku tabur bijan dengan coklat rice.
Bakar 150 degree dalam setengah jam atau sampai masak.

Wanita berkerjaya juga boleh masak…

Oh senangnya masak. 

Sambil lepak-lepak cuti hari ni, jom masak puding roti versi mudah.


1 ulasan:

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...