Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140121

Melabel balang dapur


Aku selalu tengok kekawan duk melabel segala barang. Bagi aku, sesetengah benda tak payah label pun tak apa. 

Tapi bila aku dah start melabel barang dalam stor tu.. Aku jadi ketagih melabel.
Sampai ke barang dapur aku melabel. Padahal memang terang lagi bersuluh isi kat dalam tu. Macam tadika pulak.



Gula is sugar
Ha..


Aku conteng label dengan surat khabar. Konon recycle old news paperl lah. Then aku tampal nga sole tape buat laminate..
CEh.

akukan penyayang...


21 ulasan:

  1. ni mmg terlebey rajin ekekekeee

    BalasPadam
  2. wahh bagus recycle je.. mudah..

    BalasPadam
  3. saya pun nak melabel barang dapur...tp asek x sempat je...xtau la bila free hehehe

    BalasPadam
  4. rajinnya.. tapi bila kita label..mmg nampak lebih kemas kan? tersusun je..kiranya buat 5S di rumah lah ni..hehe

    BalasPadam
  5. bila nak melabel ni -.-" hubby bsing suh label asyik tertukar jintan manis n jintan putih..haha

    BalasPadam
  6. saya rasa bagus gak melabel.. boleh anak anak belajar pasal bahan bahan kat dapur..

    masa zaman belajar dulu saya pernah tersalah masuk garam dalam sambal sotong.. nak masuk gula.. rasa masin..saya tambah lagi garam sbb ingatkan gula..haha..masin pedor kata orang kampung mak saya..hahaha.. tapi nasib baik dapat diselamatkan lagi..

    BalasPadam
  7. Laa.. tak kan English dengan Malay aje? Mandarin dengan Tamil kau tak nak letak jugak?


    Hahahahaha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ingat nak tulis english jer.. tp kat mak kita tnya pulak benda sugar ni? wat penat melabel.
      laki tnya..milo tak ada bahasa english ke?
      mandarin nga tamil x de org nak baca dlm rumah tu. jawi pun terangkat2.

      Padam
    2. Good idea! Apa kau jawab kat laki kau?

      Padam
    3. bini solehah..yak menjawab..hi

      Padam
  8. Wahh creative dan rajinnya !aida is malas..memang teruk!hihi..tapi mesti nampak kemas kan..

    BalasPadam
  9. Salam kenal. Tq ziarah blog saya.
    Rajinnya melabel.. :)

    BalasPadam
  10. rajin betul...tolong label barg kat umah akk...hheee...

    BalasPadam
  11. Melawat di hari Rabu.. :)

    BalasPadam
  12. rajinnya..akak ni tak terbuat-buat pun

    BalasPadam
  13. memang sah rajin..siap ada corak bagai tu..niway..cun la..

    BalasPadam
  14. ni macam aktiviti 5 S ni.. melabel barang,.. hihihi

    BalasPadam
  15. mmg rajin sgt..buatkan kt rumah sy sekali bley?

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...