Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140110

Pencetus Ummah: Doa yang tidak dimabkur


Aku follow jugak rancangan Pencetus Ummah kat Astro. Aku rasa ni antara rancangan Astro yang aku tak ketinggalan. 

Aku suka PU Yeop, ha..ha.. sebab dia kelakar.

Betul, imam aku tak kuat, kena ada kelakor-kelakor baru otak aku boleh masuk sikit.



Sapa tengok final Pencetus Ummah mungkin ingat sketsa PU Yeop.


3 jenis doa yang tak di makbur

1. Doakan kejatuhan orang lain

Mintak biar orang lain tak berjaya, biar kita sorang je berjaya. 

2. Doa benda yang haram

Contohnya minta biar kena nombor ekor, nanti boleh beli susu anak

3. Doa tak bersungguh-sungguh

Jenis malas, 

Doa sama macam semalam.


Bila sampai no 3 tu, terasa jugak..
Mmmm...
Sungguh aku terasa, doa aku tak bersungguh-sungguh.


12 ulasan:

  1. Alamak. yang ke 3 tu memang terasa. Sangat terasa! Huhuhu.

    BalasPadam
  2. imahpun follow pencetus ummah ni. suka Pu yeop dengan PU rahmat. Pu yeop tu mmg kelakar. Tak pernah tak gelak kalau tengok persembahan dia. tapi dlm kelakarpun ada mesej yg dia sampikan. A'ah..bab doa ni mmg terkena batang hidung sendiri. lebih2 lagi yg no. 3..banyak sebenarnya khilaf yg dah buat

    BalasPadam
  3. Doa setiap masa.... Tapi kita memang selalu tak cukup bersungguh kan? Tak yakin lagi....

    BalasPadam
  4. Assalam...
    Betul tu..dalam berdoa kita hendaklah bersungguh..
    Bunda pun ikuti Program ni...

    BalasPadam
  5. terasa jugak yg no 3..aduh lepas ni kena rajin nmpknya..tq share n beri peringatan..:)

    BalasPadam
  6. Fiza tak tengok rancangan PU ni sebab takde astro..tengok pun mana yang ada kat online.Good sharing the info :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. sampaikan walau sepatah..:)

      Padam
  7. ketinggalan tgk Pencetus Ummah final...saya pun suka PU Yeop...
    nyeghongin nyeghongin...hehehe...

    BalasPadam
  8. doa kita kena jelas dan spesifik. kite suka PU rahmat. hihi

    BalasPadam
  9. Saya suka PU Rahmat walaupun tengok PU ni sekali, dua aje. Nampaknya kita memanglah kena bersungguh-sungguh bila berdoa, jangan main sambil lewa aje. Mendoakan yang buruk buat orang lain pun nak buat apa.

    BalasPadam
  10. thanx untuk pringatan tu...

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...