Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140104

Seksa aku nak update blog

aku pakai laptop opis pasal aku tak de laptop.
(pasal aku kedekut hi)

dah lebih 5 tahun aku pakai,tak pernah rosak, tak pernah kena virus. (aku guna virus defend avast free je)
sekarang keyboard pun banyak dah  tak funcion. hu..hu..admin kata tak leh repair keyboard.
dia belikan aku keyboard desktop kat aku. malas aku nak pikul bawak balik. dah lah laptop ni pun berat gedabak.
kesian aku. sok..sek..

aku malu nak mintak laptop baru. hu.hu..

aku rasa kena cari laptop sendiri ni.. brand apa ek murah berkualiti?

seksa aku tulis entry oh.



pakai on-screen keyboard, 
macam i-pad, 
ceh.

11 ulasan:

  1. Kalau laptop atau komputer buat hal memang seksalah nk update blog...
    Samalah ngn Bunda...setakat blogwalking blh guna hp

    BalasPadam
  2. Alahai.m siannya.. dah sampai masa laptop lama tu minya ganti tu.. tahan ya 5 tahun xrosak apa2, mesti tuannya guna dgn cermat. Saya tak reti taip dgn on screen keyboard. Mmg rasa pelan.

    bila nak beli yg baru? Hihi

    BalasPadam
  3. Banyak brand yang bagus dan murah. Nak kata brand A bagus tak juga. Ada orang lain pakai brand A sekejap aje dah rosak. Ada yang pakai brand A dah 3 4 tahun tak pernah rosak. Itu semua ikut nasib.

    Kalau nak beli laptop baru saya sarankan pilih spesifikasi yang mengikut kerja kita. Kalau kerja melibatkan art and design kena cari yang RAM tinggi dan ada Grafik Card, skrin besar. Kalau setakat nak typing untuk update blog, FB, cari spec yang rendah pun dah okay. Tapi sekarang ni ram paling rendah pun 2GB which is quite nice.

    Dan lagi satu sila beli laptop di tempat yang menjaga sales after servicenya. Tempat yang offer servis dan warranty nya. Senang kemudian hari.

    BalasPadam
  4. Kakak belum pernah type guna on screen keyboard macam tu. OK juga pandai dapatlah juga membantu. Kalau kakak terus tak geraklah jawabnya.

    Laptop pun macam tahu aje masa nak rosak masa tuan dia dpt bonus hihi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah sorok bonus. ah macam ada bau..
      listnya banyak nak beli, duitnya je kurang.

      Padam
  5. Boleh tengok2 brand Acer.. murah & berkualiti jugak...
    mmg susah bila laptop bermasalah..sy punya ni dah 5 thn..nasib baik msh OK..:)

    BalasPadam
  6. memang seksa......kn cari satu tu

    BalasPadam
  7. memang seksa nak menaip...kesian nya..kalau aida suka brand Dell..sebab memang brand laptop n tahan lama..aida punya dah dekat 3 tahu..Alhamdulillah masih well functioned..

    BalasPadam
  8. lece klu pkai on screen cmni..nk taip pun tak feel.hehe..beli baru la yg murah2 seploh hinggit pun asda keyboard ni kan..beli laptop sendiri ok gak..:)

    BalasPadam
  9. Mintak je laptop baru.. Ktorg boleh tukar kalau dh lebih 5 taon.. Ckp je susah nk wat keje hihi neway sy update blog guna phone je heh.. Malas nk transfer gambar

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...