Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140210

Selesema dan batuk


Balik kampung sibuknya amat. Nak berehat-rehat, bersantai kat rumah jauh sekali. Dari malam ke siang, majlis akad nikah, kenduri kahwin, berarak hari-hari. Panas sejuk, panas sejuk, balik kampung bawak sekali selesema dan package batuk. Paling tak suka bila batuk.. mesti lambat nak sembuh. Dan paling risau takut berjangkit kat Luth. 

Luth kena gigit nyamuk. Banyak sunguh. Sian sangat..sedih tengok dah dekat seminggu kesan gigit nyamuk tak hilang lagi. wa..wa...


Budak ni memang kuat. Tiga hari mak dia ni duk batuk sampai termuntah-muntah dia maintain lagi. Galak main lagi. Mak dia tak ngandung lagi ek..muntah pasal batuk dia macam geli-geli kat anak tekak. Dah biasa, kalau batuk mesti muntah. Tambah lagi minum ubat batuk air tu.

Sabtu lepas nampak dia lembik sikit. Hidung pun berair, asyik nangis-nangis. Semalam nampak dah okey sikit. Tapi masih manja-manja. Hidung dah tak berair..tapi masih kuat merengek..tak sedap tubuh kot. 

13 ulasan:

  1. musim ke skng sbb kami anak beranak smua kena batok & selsema... hu3

    BalasPadam
  2. ala siannya luth.. cepat sembuh ya..

    BalasPadam
  3. ciaan dia...adalah nak pandai apa2 pulak tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. aa..dah meluncur ke depan.. baru ni asyik masuk gear revised..hu

      Padam
  4. Oo dh pandai reverse plak ye luth.. Bagus nya dia..

    BalasPadam
  5. Kesian Luth..kena gigit nyamuk ye.. biasalah klu balik kg kan? mesti busy dengan pelbagai perkara..hehe..
    moga batuk awk beransur sembuh ya...

    BalasPadam
  6. budak2 kalau demam pon selagi diorg tahan diorg tetap lasak jugak... tak cam kikta adult ni, sakit sikit je lembik...hhee... semuga Luth sihat selalu

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum mama luth...seronok yer baru kenali tuan empunya blog yg punya anak kecil yg sgt comel...luth, kerap minum susu dan air ye...sekarang musim panas...mcm2 penyakit....anak auntie nama Qi...dia pun kena byk kerap minum air masak...utk elak dehidrated :)

    BalasPadam
  8. Biarlah mama yg batuk Luth kan... harap Luth kuat dan tak jangkit.
    Kesian dgn mama yg sampai termuntah-muntah bila batuk.

    Betullah PB... kakak kalau batuk kadang tu sampai termuntah baru lega kalau tak terkokol-kokol sampai dada pun sakit. Harap cepat sembuhlah ye.

    ps: tengok mata Luth bening cantik geramlah:)

    BalasPadam
  9. HArap-harap Luth dah sembuh..sebab kalau budak yang sakit,memang kita tak sampai hati nak tengok kan..kesian..Hopefully jugak Mama Luth dah sembuh..AMin!

    BalasPadam
  10. mak yang sakit takpe, jangan anak yang sakit..

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...