Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140220

Pendapatan isi rumah


Mencari rezeki itu sebahagian tanggungjawab suami.
Apa pulak nak kira pendapatan isi rumahkan.

Ayah penoreh getah
Mak taukey kilang getah

Kat depan kilang laki dia banyak pokok getah.


Kalau nak dapat duit lebih, bolehlah toreh getah tu.
Laki aku suruh cari sapa punya tanah getah ni, mintaklah nak menoreh. Getah pun mahal lagi sekarang ni.


Laki aku memang part time penoreh getah masa kat kampung dulu.


9 ulasan:

  1. Kau tengok kat pokok tu ada kesan torehan tak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. nampak kurus2kan.. ada bekas getah kat batang getah tu..
      ada org torehlah maknanya.

      Padam
    2. Kalau macam tu gilir-gilir la dengan orang tu. Habis je menoreh terus masuk kerja balik. Waktu rehat karang baru kutip susu getah tu. Petang balik kerja hantar kat kilang proses susu getah.

      Hmm bagus tu.

      Padam
    3. Tak pernah jumpa org toreh getah..(tuan tanah)
      agaknya masa kita tgah sedap tidur dia g menoreh.

      Padam
  2. wah jarang ada orang yang pandai toreh getah sekarang ni...

    BalasPadam
  3. tinggi2 pokok getah tu....:)

    BalasPadam
  4. Okje pun pernah menoreh, belakang rumah .. lepas SPM dulu.... seronok tau ! Exerienced

    BalasPadam
  5. Fuh..at least boleh cari side income kan..

    BalasPadam
  6. sya x pandai. tp setakat kutip getah boleh la..
    kak, tima ksih sbb bagi support dkat saya. teruskan doa utk saya.. :D

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...