Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140326

Buta warna

Baru-baru ni teman ma pergi bank Islam. Nak update buka akaun, tukar kad, nak masuk duit tabung haji, nak tengok duit Br1m dan macam-macamlah. Bawa Luth sekali dah tentulah, mana nak tinggal lagi.  Masa sampai kat bank tu tak ramai pun orang dalam 4, 5 orang je. Patut cepatlah. Update buku akaun, masuk duit dalam tabung haji, sekejap je..tinggal nak tukar kad je, kerani bank suruh duduk dulu.


Duduk kat sebelah uncle ni, India.
Ehhh..eheh.. macam biasa Luth mesti tegur orang sebelah dia.
Budak nak masuk 8 bulan ni memang ramah. Ikut perangai sapa lagikan. Semua orang dia nak tegur.  

Uncle ni macam garang je.

Muka je garang rupanya. Dia pegang tangan Luth. Aaa..aa.. diagah-agah Luth.
Makin galak Luth. Melompat-melompat suka.
Aku berpaling, senyum angguk.
Dia tegur saya, saya hitam.
Eh taklah. Dia tegur semua orang.

Heh..heh..Luth pusing belakang pulak, tegur orang kat belakang pulak.


Sekejap kemudian uncle India tu bangun, selesai sudah urusan dia.

Urusan aku dengan ma belum selesai. Buku akaun ada masalah. Orang makin ramai..tunggu dengan sabar.

10 ulasan:

  1. Peramah anaknya ye.....:-)

    BalasPadam
  2. Luth tu peramah ikut mama dia ke?

    BalasPadam
  3. kecik2 dah peramah..tak takut orang ea..
    suka main dengan baby umur camni..mesti bising mulut dia..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. budak kecil tak terbatas dia nak kenal, nak berkawan. kita yg tua...

      Padam
  4. yela peramah baguslah tu..

    BalasPadam
  5. siapa tegur siapa yang hitamtu.. alahai tak paham lak akak kejap...
    syiok anak peramah ... anak akak pnyler takut ngan orang..

    BalasPadam
    Balasan
    1. uncle tu rendah diri.. dia kata dia hitam.

      Padam
  6. budak budak memang tak kenal warna..

    BalasPadam
  7. Gene paknya sudah turun ke anak. Untunglah PB pada masa depan. Suami dan anak lelaki memang peramah sakan. Senang hidup berjiran gini.

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...