Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140306

Tak kacak tak hensem tak apa, asal mulut manis

  
Aku suka kutuk suami aku depan-depan dia. Pendek, hitam, buncit..hidung penyet, miskin. Aku harap dia tahu aku bergurau. Aku tak bermaksud. Kalau aku kata aku tak sayang pun aku tak bermaksud. Dan KAU jangan sesekali kutuk suami aku, walau kau tak bermaksud nak kutuk. Aku akan panas.


Makhluk Allah semuanya cantik, paling sempurna dah ciptaan Dia. Tapi kat mata makhluk Allah ni, abe ni kira tak berapa cantiklah, kurang hensem, manis tu adalah sikit. Tapi rasa-rasa kalau nak cuba usha-usha boleh dapat lagi kot.


Aku rasa Luth ikut aku, maksud aku tinggi macam aku. Untuk membuktikan kebenaran itu, maka kami mengukur tinggi masing-masing.


Atas: laki aku, tapi nampak pendek sebab gemuk kot
Tengah: mak aku, tapi nampak pendek sebab bongkok
Bawah: L  nampak tinggi, poture badan aku tegap.


To : T.a.t.a kalau kau baca,
Suami aku hensemlah..kalau tak hensem tak akan dapat aku yang lawa ni. Macam pinang dibelah kapak. Tengoklah anak aku, sebiji macam aku laki bini. Kalau rajin belajar comel sampai tua lah.. kalau malas esok-esok hitam legam macam mak ayah ni.

Kena selalu mintak ampun kat laki sebab mulut ni..tampar jugak mulut ni.



34 ulasan:

  1. botak ka, pendek ka, x ensem ka, tu laaa cinta hati PB kan...hik!hik!

    BalasPadam
  2. kutuk pon laki kita jugak..hahahaa
    zee pon suka kutuk perot laki..buncittt

    BalasPadam
    Balasan
    1. eh..semua laki dah kahwin jd buncit ke?

      Padam
  3. Hahahah. So that jangan tunjuk kan laki kau kat aku tau. Sangkut karang. kah kah kah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku tunjuk bayang je..bukan leh caya ni.

      Padam
    2. Pun jangan jugak! Hahaha.

      Padam
  4. Dah dapat boleh kata pendiklah, boncitlah... dulu sikit punya takut kena tinggal...
    Malu nak kata hensem ke PB? Mulut aje kata gitu kan.. dlm hati kakak pun tahu hihi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. dulu rabun sikit..x berapa nampak, loni br perasan..
      redha je lah

      Padam
  5. he he he, yang peliknya macam mana pun suamiku tetap handsome... dan of course sweet talker serta pandai memujuk hati...

    BalasPadam
    Balasan
    1. kena kuat jg tu. jgn duk biar keluar rumah selalu.

      Padam
  6. laki kalau tak botak kalau tak boncit..kita boleh buat...hahaha..contoh cam laki saya.. sebelum kawin dulu elok je tegap kurus tinggi.. dah kawin..da ada anak..jadi tukang perabih makanan anak tak habis..kehkehkeh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. msalhnya br anak sorng ni..

      Padam
  7. hahah..samalah..husna pun suka kutuk husband...dia pun suka kutuk husna..tp last2 kitaorg akan ckp "u r my angel till the end"... hehehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. berani dia nak kutuk kita?
      nanti kita ckp kita x nak berank lg..takut buncit.

      Padam
  8. cantik itu subjerktif he3

    BalasPadam
    Balasan
    1. kita yg pilih secara objektif.

      Padam
  9. Puji2lah suami tu, dikutuk2 nanti terbantut
    Kalau pun dia mengandung
    itukan lambang kemewahan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org confident level tinggi ni xleh nak puji sgt.

      Padam
  10. hahhaa...sama lah kite..suku kutuk depan2 hubby...kihkih..tapi gurauan semata...tak bermaksud pun...bila kena kutuk sllu hubby ckp, takpelah tak hensem janji manis adaa...haha..
    eh! Luth memang comell lah...putih je nmpak..:)

    BalasPadam
  11. itu namanya gurau2 bawk bahagia tu dear...hehehehe....

    BalasPadam
  12. hehehe...kalau semua cantik, hbs la xde org beli produk kecantikkan..hahaha...

    semua cantik...yg beza luar dalam hati :P

    BalasPadam
  13. Haha......setuju...setuju......
    Tapi jangan mengata time dia marah....nanti tak pasal pasal dia naik hangin satu badan hehe

    BalasPadam
  14. Assalamualaikum ... hehe gurauan ni yang memantapkan lagi kasih sayang. hiewhiew ~~~

    BalasPadam
  15. Nak tido PB salam la cium tgn..mintak maap kalo terlebih gurau..hihi

    BalasPadam
  16. smlah iols pun suka ckp cam tu
    gemuk lah busuk lah hahahaha
    tp yelah tu kan semua gurau senda suami isteri
    nasib suami jenis x kesah tp lau suami ckp kt isteri skit..isteri mulalah wat muka haha

    BalasPadam
  17. Gurauan manja suami isteri..
    semoga sentiasa bahagia dan berkekalan..

    BalasPadam
  18. bergurau manja tu, kena selalu minta ampun takut suami terasa.. hehe.. semoga diberkati Allah selalu dan kekal bahagia hingga ke syurga.. :D

    BalasPadam
  19. hehehehe salah saper.. salah sendiri yag pilih dulu ler !

    BalasPadam
  20. hahahahahahaha...kelakar...yg hitam, pendek, hidung penyek tu la yg paling ensem...klu tak..takkan PB nak kan...

    BalasPadam
  21. hehehehe buruk2 pon suami =)

    BalasPadam
  22. saya plak selalu puji suami saye hensem sampai dia tersipu2. hehehe....

    BalasPadam
  23. org lelaki yg lepas kawen kata, perut buncit tu standardlah...hehehe...semua org lelaki camtu ker?

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...