Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140307

Tertinggal blackberry, alhamdulillah dapat balik


Biasanya, sebelum tidur aku ambil blackberry laki aku, untuk buat jam loceng nak bangun pagi esok. Loceng phone dia boleh set sekali, tak payah set tiap-tiap hari. Phone aku, aku tak reti nak set tiap-tiap hari bunyi. Kalau dah  tekan stop hari ni, esok dah tak bunyi, kena set balik. Akukan sibuk, mana ada masa nak set hari-hari.  Jadi dia tahu, dah biasa aku akan mintak handphone dia. Sambil-sambil tu aku boleh check sms dengan col dia hari tu. Mana lah tau, ngumpat aku ke. Kot ada Hanez Suraya message dia lupa nak padam nak buat kenangan ke.

Semalam nak aku tanya mana phone dia?
Dia jawab, tak tahu.

Laki aku selalu macam tu. Kadang tu aku message dia kat tempat kerja, malam tu aku sendiri yang buka message aku.  Aku tanya, tak baca ke message aku? Dia kata tak perasan. Boleh pulak tanya aku message apa?
Dah outdated key.

Macam tak risau sangat phone hilang. Kalau ada rezeki lagi, adalah.


Aku nak buat miscall pun tak boleh pasal phone aku tak ada kredit. Jadi doalah..harap-harap jumpa balik.


Alhamdulillah, rupanya tertinggal kat tempat kerja. Ada hamba Allah kat tempat kerja tolong simpankan. Syukur dia simpan dan bagi balik. 



 Kredit ada 30ringgit lagi, baru topup tu..rugi kalau hilang.
Blackberry tak semua warna hitam ada jugak warna putih macam ni.
Ini limited edition. Mahal sikit dari korang pakai.



12 ulasan:

  1. hebat tu sampai hanez suraya nak sms dia... muahahaha... me? tak adalah sampai nak check hp or call bagai... kalau dia nak ada lagi sorang buat tambah pun tak apa... ha ha ha... ooopssss

    BalasPadam
  2. blekberi limited edition yeeee PB..hehehehe...canggih sgt...sama laaa...tab & nokia vodo sy men lempaq merata tpt jeee...shuben yg dok tlg bls whatsapp @ msj klu ada...klu dh blk umah, memg xde makna laa nak hadap hp suma..nak hadap hp ke, nak hadap dapoq..hahahaha...

    BalasPadam
  3. Eh jap. Nama aku bukan Hanez Suraya la. Laki ko letak nama tu ke?



    Hahaha.

    BalasPadam
  4. itu namanya ada rezeki lagi....nasib baik tinggal kat ofis..kalau tempat lain..dah almarhum dah..:)

    BalasPadam
  5. hebak kalo HS tu contact PB..tu whiteberry kan..

    BalasPadam
  6. Masih rezeki suami...itu yg dapat balik...syukur... suami sy pun sama..kekadang balas sms lambat..tapi tau dia tengah sibuk....:)

    BalasPadam
  7. Nasib baik org yg jumpa tu baik hati,rezeki suami PB tu....

    BalasPadam
  8. hubby saja nak buat hilang kut...nk beli yg baru yg lebih canggih manggih..

    BalasPadam
  9. hehehe.. sama lah dgn en hubby KA , kita je dok tanya mana hp bagai, dier buat x reti aje

    BalasPadam
  10. nasib baik masih rezeki tu..blackberry?hehehe...

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...