Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140306

Tolong ingatkan aku, kalau suatu hari aku lupa

Aku tak boleh makan sotong!

Dah berapa kali benda ni terjadi. Tak sakit memang selalu lupa. Ingat nak sedap je. Lepas tu rasa menyesal pulak, tak tertanggung malu ni. Nak keluar rumah pun rasa malu. Rasa nak ambil mc je, tak mahu pergi kerja... Kena tulis kat blog ni. Kalau satu hari aku bersungut lagi pasal benda ni..tolong ingatkan aku, beritahu aku baik-baik, tegur aku baik-baik.  Aku ni makhluk yang lemah, selalu lupa.


Memang sedap, tambah pulak sambal sotong ada pulak petai.

Sekarang ada gunung berapi yang amat besar, besar sangat tengah tunggu nak meletup.
Tiap kali tengok cermin, aku rasa akulah paling buruk. Boleh aku terfikir, kalaulah ditakdirkan… satu pagi bila bangun pagi benda  ni naik muka Hanez Suraya ke… mesti dia rasa dia yang paling malang dalam dunia ni.

Benda kecil macam ni pun dah buat hidup aku rasa paling malang. 
Ada muka cantik tak tahu bersyukur.


23 ulasan:

  1. hahahah mentang2 kes HS tgh hot wakakakka

    BalasPadam
    Balasan
    1. kaum2 ibu tgah hot kat dia..
      kita pun hot jugaklah.. boikot hs..
      sempat lg tumpang publisiti.

      Padam
  2. Dah kenapa ni. Allergic sotong ker atau sebab jerawat ☺☺

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum, alergik ke? sheila ada alergik seafood gak. selalu lepas makan mesti naik ruam2 satu badan... tekak ni selalu berdegil ikut selera dia Y________Y

    BalasPadam
  4. Allergic seafood ke? ruginya...tapi tulah nak buat caner kan..huhu

    BalasPadam
  5. hehehe.. betullah kalau dah sedap mmg kdg2 lupa dunia ..

    BalasPadam
  6. Sotong kite okayh lg..kalau udang ketam mmg nnt naik la mcm gegate..mencik..

    Tp yg xboleh tuh la yg sedapkan..;)))

    BalasPadam
  7. oo alergik seafood ye..saya ok jek cuma gatal2 badan lepas makan..tapi tak kluar apa2..rasa mengerenyam orang kata..ada pulak selit pasal HS..huhu

    BalasPadam
  8. laaaa...kasihannn dia
    tp taim makan mmg x hengat sakit pon, mujur x naik bengkak2 muka kaki tangan
    tempah tag pakai kt tgn, i hate squid kikiki

    BalasPadam
  9. lain kali JANGAN MAKAN SOTONG!!! (ini nak ingatkan ni...)

    BalasPadam
  10. la..allergik sotong la ni...klu dah nampak sedap...makan jugak...so lain kali jangan makan sotong...ingat...jangan makan sotong...

    BalasPadam
  11. allergic rupanya..masa makan semua tak henggat..sedap bebenor la tu..hihi
    kalau senang kena allergic amalkan vit c..:)

    BalasPadam
  12. Sotong memang sedap dimakan.. tp lepas makan sengsara pulak jadinya yer.. sabar k.. =D

    BalasPadam
  13. sambal sotong dgn petai..mmg sedap..syg lorrhhh kalo tak leh mkn..

    BalasPadam
  14. salam... ada sinus kot sbb alergik dgn suton. awak, next time kalau nampak sotong sila lari. lebih2 lagi yg ada petai. yg itu nanti mereka goda awak.

    BalasPadam
  15. As-salam..

    biasalah kita ni.. bila makan sedap mmg tak ingat.. lepas tu baru rasa menyesal sangat kan.. semoga lepas ni akan lebih beringat.. semoga 'gunung berapi' tu akan segera hilang hendaknya.. take care ya..

    btw.. salam kenal ya.. thanks sudi singgah ke blog saya

    BalasPadam
  16. makan jer... berani buat berani tanggung kannnn :D

    BalasPadam
  17. samalah pb..kak pun selalu terbabas seafood kalau ada depan mata..
    benda sedap payah nak tolak. huhu

    BalasPadam
  18. kebetulan Ade juga alergi seafood...
    tiap makan seafood ada gatal2 di sekujur tubuh Ade

    BalasPadam
  19. kenapa HS??peminat dia ker?kihkihkih..niesa allergic gatal2 hidung je tp mmg bedal je semua seafood2..

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...