Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140518

Bagaimana kamu tahu kamu sudah jatuh cinta?

Kelakar pulak aku baca jawapan-jawapan soalan Libster hari tu. Rasa seronok membaca macam masa bercinta-cinta pulak perasaanya. 

Macam dipanah,  jatuh basikal, 


ada orang tak boleh tidur, ada orang rindu sms,
  ada jugak orang terasa gatal..haha..


Bagaimana kamu tahu kamu sudah jatuh cinta?

 PetakBunga: Aku terror. Tak pernah jatuh.. huh.

Kat sekolah aku dulu aku rasa tersuka kat budak upper 6. Masa itu aku form1.  Terasa gelisah, serba tak kena. Duduk tak kena, bangun tak kena, pendek kata serba tak kena.

Kelas upper 6 kat sebelah toilet.

Jadi sekejap-sekejap aku rasa nak pergi toilet.

 Tak tahan nak kencing.

‘Pertamaku melihatmu bergetar rasa hatiku, berdebar-debar jantungku mungkin ku suka padamu
ketika ku melihatnya berdetak-detak di dada, mungkin itu suatu pertanda bahwa ku suka padanya’

Okey, kena jawab dengan baik.., sebab ini soalan aku. Aku ingat bila kita jatuh cinta kita akan rasa berdebar. Rasa dup-dup bila dia ada disamping.


Aku ada seorang kawan lelaki yang suka duduk sebelah perempuan masa kat  Uni dulu. Budak ni hensem anak orang kaya dan bukan jenis lembut-lembut tahu, memang maskulin. Kalau kau tengok memang rasa nak jatuh cinta. Aku pun rasa hampir-hampir nak jatuh cinta. Bila dia duduk sebelah aku rasa berdebar, gementar. Cakapnya perlahan, aku yang jenis sound trouble rasa termalu sikit. Bila aku cakap dengan dia, dia akan tenung mata aku dalam-dalam. Agaknya dia ni terpengaruh dengan slot drama akasia.  Budak pandai, anak orang kaya, ada kereta, sopan santun, gentleman semua lah prefect. 

Tapi entahlah, aku dengan kawan-kawan perempuan berlumba-lumba tak nak duduk sebelah tepi, takut dia duduk sebelah kami. Sebab kami malu. Kami rasa berdebar bila bercakap dengan dia.
Kami tak suka, sebab rasa malu di tenung jejaka hensem. Agaknya semua budak perempuan kelas aku suka dia.

Sejak aku berjumpa laki aku sampai dah kahwin ni, aku tak pernah rasa berdebar.
Adakah aku tak cukup cintakan laki aku?
Atau laki aku tak cukup hensem sehingga buat aku berdebar?

Kalau korang tahu bagaimana perasaan bila kita dah jatuh cinta sila share link kat komen dibawah..
dengan format: Ini ceritanya cinta (nama pena blog) dan link blog..

contoh: Ini cerita cinta PetakBunga. Bacalah kat sini..http:petakbunga-diari.blogspot.com 



Syaratnya:
Tajuk entry suka hati kamu asal kena temanya dan link ke entry ni.


Kalau korang pernah cerita kat entry korang lepas-lepas pun tak apa, edit je letak gambar dan link kat entry korang.

Due date: sampai hujung bulan 5 ni..
Hadiah: MISTERI. Budget aku 10ringgit je..haha. Sebab aku kedekut. Aku nak balik kampung hujung bulan ni..nanti aku cari barang Siam kat ikut budget aku.

Kalau laki aku kata gitulah perasaan kita bila kita jatuh cinta aku hantar tanda cinta kat rumah korang. Boleh gitu? Jangan pulak korang harap cincin berlian emas permata buat tanda cinta. Cinta aku ni tak ada nilai tak ternilai, tak ada haraganya.


Sapa yang kat oversea tu kalau terasa nak mengimbau perasaan jatuh cinta sangat dialukan. Kalau menang aku hantar kad raya kalau ada orang jual lagi… lepas tolak kos setem.

59 ulasan:

  1. wah best ni, rasa dah ada entri jatuh cinta ni nanti bole edit. jatuh cinta sudah, nak kekalkan dilamun cinta tu, keja lain tak leh buat dah hehe..

    BalasPadam
  2. wah. cam best je, hehe..bila baca entry sis ni, sy tersenyum sorang2 pulak,hahaha..

    BalasPadam
  3. malu pulak iolls nak story pasai jatuh2 cintun nih.. akan diusahakan.. insyaallah.. demimu PB..kehkehkeh

    BalasPadam
  4. PB ini entri sempena hari couple ke... hehehe tak ingat pulak akak bila jatuh cinta ni :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada ek hr couple?
      hr kita nikah pun kita confius dgn hr kenduri kahwin kak..

      Padam
  5. senyum sensorang kat bilik ni bila baca n3 PB..kenangan cinta memang tak pernah dilupa..walopon kenangan kian terhakis tetapi kenangan terindah tetap teguh disitu..cam malu lak retua cam akan nak cerita pasal cinta..hihiii:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. amboi kak sura..ayat dah power tu.. malu plk..

      Padam
  6. cinta... wallaaaaa..... kena perah idea nak menulis ni ekekekeee

    BalasPadam
  7. wahhh...seronok baca entry cinta2 orang. tapi nak karang kisah sendiri macam belum tiba masanya lagi.hehe

    BalasPadam
  8. di sana menanti ...di sini menunggu ; perghh mcm tulah kalau jd rebutan cinta .. siapa pcl maksudkan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni kira best men win lah ni..

      Padam
  9. kemain PB buat contest pasal jatuh cinta pulak..ahaiii..malu ahh..

    BalasPadam
  10. http://livinglifesoul.blogspot.com/2014/05/menjawab-pertanyaan-mak-luth.html..

    alaaaaa..kalau menjawab pertanyaan nie, agak2 dikire jugak x?...hehehe..

    BalasPadam
  11. PB, gatal nya kau. Form 1 dah jatuh chenta pada upper 6 huhu.

    Ada sorang lelaki ni bila aku tgk dia, hati aku masih berdebar. Dia staff pejabat depan.
    Ada sorang lelaki ni bila aku tersentuh tangan dia, hati aku masih berdebar. Dia bos aku.

    BalasPadam
  12. PB acik tak sempat nak tau..tiba2 je kena pinang..masa dah kawen dah jadi suami tak sedo pun..ada ke jatuh cinta..ngan suami..tapi dah bila dah bertahun2 kawen..bila dia sakit masuk hospital...pandai lak risau..kok hadi apa2 jat dia..dah la acik ni penakut..itu cinta ke PB hi hi...

    BalasPadam
    Balasan
    1. acik erna sila kembangkan cerita.. mcm syok cerita acik ni..
      kita tunggu ye entry acik.

      Padam
  13. Wah hebat nie hihi

    BalasPadam
  14. Wow!!...awalnyee form 1 dh jtuh cinta?
    Sha f4 bru nk jatuh,,,ahaha,,,tu pon pd si dia penyelamat dr sha jd mangsa buli budk2 kelas...

    follower #282
    www.notashalimar.blogspot.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. suka lah.. hukk

      wah cam cita hindustan..

      Padam
  15. Ala melepas kita nak dapat kad raya dari PB…
    Serius, tak pernah pun rasa berdebar cenggitu… no wonder kot member2 masa belajar dulu kata saya ni kayu… Dapat bunga dari secret admire pun macam xde perasan… wakakaka!
    Tapi kan PB, tak rasa berdebar langsung ke masa first time berduaan dlm bilik dgn laki sendiri? Debaran saya masa tu mcm nak runtuh jantung…

    BalasPadam
  16. ish...ni macam imbas kembali zaman2 gatai ni...

    wah PB..form 1 dah intai2 abg form 6 yer...bkn main lagi...hehehe

    BalasPadam
  17. aduhai..nak ingat2 alik peristiwa dua abad lalu...hihi

    BalasPadam
  18. ke main ye form 1 intai abg2 upper 6.hihi..
    mcm menarik je..

    BalasPadam
  19. ni kisah cinta pandang pertama ke..pandang kedua?pandang ke 3?ke 4?ke 5?sebab aku pernah jatuh cinta 14 kali kahkahkah

    menarik gak..aku join la :D aku buat sekarang :)

    BalasPadam
  20. Hehee..so sweet jatuh cinta waktu form 1..kita waktu darjah 6 pon dah menggatal minat kat budak pandai..berangan je lah kan..hehee..

    BalasPadam
  21. Hahaha...advance form 1 dh intai intai senior ye...

    BalasPadam
  22. Tak pernah plak bercinta.. Lepas khwin je la kot.. Tapi malu nk citer..

    BalasPadam
  23. PB zaman bunda dulu thn 70an dulu lain sikit rasanya kisah Cinta2 ni...
    Sembunyi2 dgn parent...takuuut...
    Tulah kan...Bunda rasa time bunda dulu...Bunda rasa bunda dah 'jatuh cinta' dgn mamat polis ni...bunda tahu dia pun macam tu ngn bunda...tapi masing2 tak meluahkan...

    Last2 bunda kena sambar ngn mamat askar ni...terus kawen...dah ada 4 anak pun..itulah hasilnya dari arwah suami bunda ...Bahvia jugak...

    Bercinta dgn orang lain kawen ngn orang lain...kisahnyer...

    BalasPadam
  24. Hehehe senyum sorang2 bila baca entri ni......terimbau kenangan masa lalu :D

    BalasPadam
  25. bukan setakat dok sebelah ker atau pandang mata ... dpt call pun dah dup dap dup dap ... adehhh .

    BalasPadam
  26. cinta akak yang pertama tu lah jadi laki sekarang ni...
    cinta ni bila lepas kahwin lebih kepada tanggungjawab
    bukan nak seronok2 je kan

    BalasPadam
  27. malu ah... malu nak citer...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama macam Cho Zila. Malu la nak cerita. Hehehe.. Ni kira giveaway ke contest ni PB?

      Padam
    2. Ok, tadi tak skodeng betul2. Ini giveaway. Hehe. Sowi.

      Padam
  28. http://lydsunshine.blogspot.com/2010/12/saya-dan-mr-storm.html

    BalasPadam
  29. untuk mu PB..

    http://mamamursyid.blogspot.com/2014/05/aku-tak-pernah-jatuh.html

    BalasPadam
  30. Haha... Sm la. Suka ngn bdk upper 6. Tp ms tu form 3. Kelas dpn jln. Tiap2 pg dtg awal blh usha mamat tu dgn kwn2 dia. Time blk ke selalu jgk ltk bunga kertas kat basikal mamat tu. Entah apa2 entah.

    BalasPadam
  31. Salam ...
    Lya join ..Heheheehe jom singgha layan entri yg tak seberapa dr Lya nie ..
    http://akifimtiyaz3.blogspot.com/2014/05/bila-aku-jatuh-cinta-yeyyy-aku-sudah.html

    BalasPadam
  32. Terbaik kisah nya.. (y)

    BalasPadam
  33. heheee...mcm2 lah PB nie...
    terbaiklah giveaway cam gini....lain dr yg lain....

    BalasPadam
  34. salam PB...saya join sama..heheee...

    http://rojakbuahpedas.blogspot.com/2014/05/aku-jatuh-cinta-lagi.html

    BalasPadam
  35. salam. waaaa..terbaiklah hehhehe

    BalasPadam
  36. salam.

    petakbunga, saya dah buat entry GA ni.

    http://fizah-sukhri.blogspot.com/2014/05/ga-bagaimana-kamu-tahu-kamu-sudah-jatuh.html

    BalasPadam
  37. Salam akk.. fifie join.. singgah yew..
    http://feycasnowie.blogspot.com/2014/05/jatuh-cinta-lagi-lagi-aku-jatuh-cinta.html

    BalasPadam
  38. kak!!!niesa dh join..ekeke
    ini cerita cinta NiesaLovecrew. Sila baca http://niesa-lovecrew.blogspot.com/2014/05/perasaan-bila-jatuh-cinta.html. :P

    BalasPadam
  39. http://livinglifesoul.blogspot.com/2014/05/utk-petakbunga.html

    gigih aku menaip utk ko petak bunga..kihkihkih

    BalasPadam
  40. ini cerita cinta lipstikmerahyana. Sila baca http://lipstikmerahyana.blogspot.com/2014/05/cinta-kentang-yana.html

    hehe yunk dah join... kekke

    BalasPadam
  41. as salam PB..saya dah join...silalah baca..
    http://jnjikita.blogspot.com/2014/05/bagaimana-kamu-tahu-kamu-sudah-jatuh.html

    BalasPadam
  42. Ini cerita cinta separuh jalan Aqilah Azmi.
    Sila baca...

    http://qileh.blogspot.com/2014/05/aku-mula-jatuh-hati-kepada-mu.html

    heee. Hi kak PB <3 qila dah joinggg hihihihk

    BalasPadam
  43. ini cerita cinta tak berapa nak cinta lah Aisyah az

    Sila baca kat sini http://ecahwacha.blogspot.com/2014/05/bila-aisyah-az-jatuh-cinta.html

    cerita budak-budak je nih.lol

    BalasPadam
  44. Nih ceritera Pink Ummi....Meh ler baca....
    http://coratcoretpinkummi.blogspot.com/2014/05/bagaimana-kamu-tahu-kamu-sudah-jatuh.html?m=1

    BalasPadam
  45. Assalamualaikum Pb....
    Sha join tau .....
    http://notashalimar.blogspot.com/2014/05/bagaimana-ambe-tahu-ambe-dah-jatuh-cinta.html

    BalasPadam
  46. nah aku punya entry..lambat sikit la ye :)

    http://afzalsukasuki.blogspot.com/2014/05/bagaimana-aku-tahu-aku-sudah-jatuh-cinta.html

    BalasPadam
  47. Ini cerita cinta MD. Silalah baca di sini ....

    http://mummydearie.blogspot.com/2014/05/aku-tahu-aku-sudah-jatuh-cinta.html

    BalasPadam
  48. ohhh ini yg MD cerita dlm entri dia ni...mcm menarik jugak nak dikupaskan....nantilah kalau datang idea hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau okejer nak buat kita nak extend 4buln lagi..haha..

      Padam
  49. salam. hmm tengok orang lain buat entry pasal ni macam nak jugak tapi segan haihhh T.T

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...