Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140526

Binatang-binatang yang Luth kenal.

Luth dah kenal beberapa binatang yang berbahasa seperti Luth.


 Macam Okk dan Shih selain  Miow comel yang berak depan laman kita.
Bila mak tanya mana Okk, Luth akan tunjuk katak hijau kat tikar. Binatang lain kat situ, Luth belum kenal.


Bila Luth nangis menjerit-jerit, Mak akan panggil Shih suruh keluar dari tempat persembunyian belakang jam dinding. Luth akan diam dan cari mana Shih yang mak panggil. Luth, binatang tu nama dia cicak, bukan Shih.
Shih..diam Luth.

Balik kampung ni mak kenalkan Luth dengan ayam yang akan berkokok setiap jam 2 pagi dan subuh hari.

Kambing ayah dulunya  yang dah jadi milik orang. Kalau Luth bertuah, boleh tengok lembu ayah yang juga dah jadi milik orang. Sian ayah.

Nanti kita ajak ayah pergi zoo, kalau Luth nak tengok binatang-binatang lain.


11 ulasan:

  1. okk dan shihh..hahaha..nape cicak jd shihh..sebb bunyi ke?ehe..comel tul luth..g zoo boleh tgk panda...rugi x tgk mahalll tu..ekeke

    BalasPadam
  2. luth dah mula kenal binatang yer . zoo mahal tapi utk luth seorg , berbaloi lah . klu berderet mau pengsan ... heh heh

    BalasPadam
  3. Bawa pergi zoolah PB bagi Luth tengok live.
    Mesti suka kalau dpt tengok dpn mata.

    BalasPadam
  4. bunyi-bunyian binatang menarik perhatian bayi..shih tu cicak?hahaaha

    BalasPadam
  5. Betullah tu, Luth. Kalau nak senang, mehlah melawat zoo. Lagi cepat Luth kenal Aummm, cipcipcip, brrrrrrbbbrrr....Apa nama sebenar binatang ni, Aunty pun tak tahu ya Luth. Pergilah explore sendiri ikut bunyi tu ....

    BalasPadam
  6. hihi..ingatkan apa yang shih tu..rupanya cicak :) Comel la Luth ..hihi

    BalasPadam
  7. alolo..comelnya Luth. ada nama manja panggilan utk binatang lagi. hihihi..

    BalasPadam
  8. Bawak luth gie zoo..tgk panda gergasi..silap2 shhiihhh gak yg die crk..

    Tp kalau ko nak tgk panda gergasi free, meh dtg umah aku..sbb laki aku duk ngutuk kate aku la panda gergasi tuh..bengong jerrr..

    BalasPadam
  9. hihi comel je luth. haah bwk g zoo la, bg dia kenal n lihat sndr binatang2 tu

    BalasPadam
  10. Kalau bawak luth ke zoo sekarang....2 tahun lagi kena bawak lagi.....

    BalasPadam
  11. tak lama lg luth blh sebut nama2 bnatang plak mcm kkak hafni....

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...