Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140512

Family Day kat I-City


Macam biasa-biasa, bab lucky  tu memang selalu ter-missed je dari zaman anak dara sampai dah ber-Laky tapi tetap tak Lucky. Mesim basuh idaman kalbu dapat dekat Budak Nepal. Tak apalah, rajin sikit diaorang basuh baju lepas ni.



Sukaneka game fire fighter tu haruslah menang..aku tak main kalau tak ada harapan nak menang. Sambil taip entri, sambil angkat kening dan tiba-tiba hidung kembang kucut.

Yeh…mak Luth mesti menang punya!

Kali pertama sampai kat i-city. . Aku tak sempat pusing kat mana-mana pun. Duduk kat waterworld je, apa yang company bayar je.
Rendam-rendam Luth dalam kolam.

Gambar pun tak ambil banyak. Boleh pulak lupa tab tinggal dalam kereta. Kamera handphone tak berapa semegah je dapat ambil gambar sekeping dua. Lepas tu sibuk suruh orang ambil gambar kita. Jadi kena tunggu kamera orang lain. Huhu.. Photographer i-city yang faham tak faham bahasa melayu-english ajak ambil gambar. Atas faham tak faham aku rasa dia cakap 2keping 20ringgit, terus aku cakap no money.
Ramai juga awek-awek kawan mak ni. Mana satu ni yang belum berpunya?

Rugi tak ambil gambar Luth main pelampung pinjam kawan punya. Pandai tahu dia kayuh dalam air. Suka betul Luth.


 Tengahari tu hujan turun dengan lebatnya. Dekat sejam berteduh kat bilik persalinan. Luth pun dah surrender, dah nak tidur. Tengahari tu kami dah balik, cukuplah main dengan anak kecil ni.

Masa aku duk Uitm dulu i-city ni tak ada lagi.

 Nampak sangat tua benar dah aku.

Laki aku kata nak deman..kena hujan..huk..huk..sian.
family day 10.05.2014

18 ulasan:

  1. Kita sama-sama dah tua dah PB. Dulu pun masa buat ePJJ, i-city ni belum wujud lagi. Nampak sangat kita ni dah season.

    BalasPadam
  2. Dah dekat rumah akak tu PB tidak boleh singgah makan tengahari rumah akak ehe :)
    Memang hari sabtu hujan lebat sangat.. hari tu ada sekolah ganti pulak utk anak akak.. berhujan2 terjah menghantar ke sekolah agama pukul 1.45 tu :)

    BalasPadam
  3. Bukan tak lucky tu PB, belum ada rezeki...hehe
    Best juga sekali sekala join family day cam ni kan... :D

    BalasPadam
  4. next time mesti ade lucky...hehe

    comelnyeeee luthhhhhh...nmpk gigi 2 batang bwh tuh...

    BalasPadam
  5. bestnye ada family dah camtu.. uitm tahun bila PB? masa zaman saya dlu cam dah ada tapi tak semengah sekarang ni..

    BalasPadam
  6. tak der lucky tu slalu jer dapat..tang lucky tu memang susah..takpela..In Sha Allah lain kali..ruginya tak amik gambar Luth mengayuh dlm air tu...seronok la dia.:)

    BalasPadam
  7. sukanya Luth..nampak gelak je dia..geram lak acik tengok..comel sangat

    BalasPadam
  8. happynya si kecil tu. sori lambat BW... tengah menyesuaikan diri la katakan

    BalasPadam
  9. Masa anak2 umur cenggini seronok layan walaupun letih...happy je Luth.

    BalasPadam
  10. excited muka luth,yelah maknya menan acara..rugilah tak dpt snap gambar..acara besar ni..klu dot mesin basuh tu lagi rugi tak dpt snap sebelah mesin basuh berkeping2 foto.haha

    BalasPadam
  11. Salam ...

    Tumpang lalu sekejap. I know, I know I dah keluar tajuk. Nanti I balik baca entri ya :)

    Sila rajinkan diri menjawab soalan tanpa unsur paksaan. Keh3x.

    http://mummydearie.blogspot.com/2014/05/the-liebster-award.html

    BalasPadam
  12. Meriahnya. Kita tak pernah sampai i-city lagi, Kesian kan.

    BalasPadam
  13. macam meriah je..

    BalasPadam
  14. Amboi..seronoknya Luth..:)

    BalasPadam
  15. Amboi Luth, senyum sampai ke telinga maknya menang ya! Napa sekarang ni saya rasa Luth lagi comel daripada emaknya, ya PB? Oppss...memang nak kena hempuk nih!

    BIla last time saya gi I-City ni ye? Oh, masa mak mentua den datang Melesya ari tu... Saya ni ada sikit luckylah PB. Kalau ada cabutan bertuah aje, nama glamor saya mesti naik :) Jangan jealous ek!

    BalasPadam
  16. bestnya familyday kat i-ciy bebtl mewah ni... alah kesiannya aim mesin basuh ker?? xde rezeki..

    BalasPadam
  17. best la dapat join family day macam ni.. bab cabutan bertuah, samalah kita. dari zaman sekolah sampai la ni, tak bertuah-tuah. hihihi...

    BalasPadam
  18. Ada urusan di Shah Alam/Klang/USJ Subang Jaya i.e ADTEC, CIAST, WISMA GM, UITM, UNISEL, MSU, POLITEKNIK Shah Alam atau sebagainya. Tempahlah homestay kami yang berdekatan dengan harga murah & berpatutan (RM180/semalam) dan boleh layari INTERNET @ UNIFI percuma. Layari blog kami untuk info terkini di http://onlinebookinghomestay.blogspot.com

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...