Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140613

Bola

Walaupun kaki dia tak berapa panjang. Tak semestinya dia tak dapat lari laju, yang penting skill tu. Culas lari, mengecek lawan mendapatkan bola. Untuk pengetahuan semua, Nik Shahrul Azim pemain pasukan bola sepak Kelantan tu adalah rakan seperjuangan laki aku. Alah, rumah dia belakang kedai nasi air tu. 

Aku tanya juga kenapa Pok Nik tak ajak kita makan kenduri kahwin dia? Oh, agaknya Pok Nik dah tukar nombor telefon tu yang lupa ajak kita tu. Okey, Pok Nik dah lupa laki kita. Tak kenal ke Nik Shahrul? Tak apalah, aku pun sebenarnya baru kenal. Yang aku kenal Khairul Fahmi aka Apek je.

Dah lah tumpang glemer Pok Nik ayah..


Sayangnya, laki aku tak dapat meneruskan perjuangan dia dalam arena bola sepak negara. Berkorban meninggalkan kampung halaman dan rakan seperjuangan demi aku. Ceh. Kekonon, daripada cerita-cerita kehebatan laki aku, aku rasa-rasa mungkin sekarang ni aku dah berada di Johor. Bolehlah aku bershoping-shoping di Singapura hujung minggunya.  Tak payah dikenang cerita yang lepas. Tutup kes.

Offside pun sampai sekarang aku tak faham apa ke benda? Puas diterangkan bola pergi dulu ke mana bola tu pergi? Aku memang konfius. Apa yang aku faham, GOL!! GOL!! Lepas tu Offside. Tak faham eh. GOL, GOL la…

The Red Warrior tak main untuk Piala Dunia ni jadi aku tak tengok bola.
Kih..kih.. tapi nak juga update pasal bola.


26 ulasan:

  1. Samalah tak berapa nak paham tentang bola tapi nak juga update tentang piala dunia kihkihkih.....

    BalasPadam
  2. Luth akan mewarisi mana tahu..
    Sebab itu kucing mainan Luth buat tak tahu tapi dpt bola boleh sengih bukan main lagi:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tp kita nk dia jd mainustaz.. pasni pemain bola sepak kena pakai seluar pjg oh..

      Padam
  3. Usahkan ko..aku nie pun sama..laki aku duk terangkan smp kering air liur pun aku duk tanye bende sama gak..hangin je member..ahahha..

    Sgt xpatut pok nik lupakan apak luth..

    BalasPadam
  4. ahahaha.. sy ni minat jugak lah bola, tapi fanatik idak lah...sorang dua kenal jugak pemain bola..kenal kt TV lah..haha.. manatau Luth boleh ikut bakat pok nik ayah tu main bola...:)

    BalasPadam
  5. Bola ni sebenarnya banyak memberikan basic knowledge. Misalnya, budak-budak yang minat bola ni kebanyakannya mampu hafal nama negara-negara di dunia terutamanya negara yang layak ke Piala Dunia. Kalau jawab soalan geografi dalam periksa dah mudah sikit sebab basic tu dah ada. Hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. oh patutlah aku tau takat dlm malaysia jer

      Padam
  6. kenal khairul fahmi pun sebab cerita dia putus tunang ke apa ke dulu..itu aja..
    apa nak buat, laki i cuma minat badminton je pb..sabar ajalah

    BalasPadam
  7. oo isteri football player,
    level2 retis la ni :)

    BalasPadam
  8. kurg fhm sbb kurg minat..ekekeke

    BalasPadam
  9. Sama plak sembang kencang laki aku pasal kehebatan dia di padang bolo. Rasanya kalo dia jua meneruskan cite2, mungkin 2 org ayah Luth ni akan berentap di padang antara JDT dan err... Elephant Army.

    Poknik aku tak kenal. Ternyata dia tak femes.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau TRW bayar mahal sikit jadi lawan JDT lah..
      xpelah..kan kita 2 plk bergaduh.

      Padam
  10. hikhikhik.. singgah sini...

    BalasPadam
  11. Ish, kawan lama selebriti bola sepak rupanya laki PB ni! Err... Pok Nik tu siapa? Tak kenal ler... Kita cuma frens-frens dengan Messi, Van Persie, Rooney, Christiano Ronaldo jek...Kalau suruh pilih pasukan bola untuk World Cup ni, kita pilih yang ada permain yang tough dan hensem jek mengalahkan laki kita. Terror gelecek ke tidak, tak duliler janji leh dok depan TV menataipi kehensemannya bermain :)

    Kalaulah laki PB meneruskan cita-cita jadi pemain bola sepak, dah tentu kita jadi geng sebandaraya kat JB tu kan. Lehlah shopping wiken kat Cin-ga-por selalu!

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau JDT beli lah..hik
      hari2 kita g shopping, dont wory i bayar..hi

      Padam
  12. ohh. begitu kesahnya.
    pok nik tu sape.
    laki kawe kita pon ada gak nama pok nik. hihihi

    BalasPadam
  13. dari mana tumpahnya kuah kalau x ke roti canai..mesti luth terer main bola ni nanti..hehehe..red warrior main utk world cup tahun 2020 mungkin..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. xleh lagi kot 2020.. sebab Luth br 6 tahun masa tu.

      Padam
  14. aku suka tengok bola masa piala dunia.. piala dunia yg lepas aku tengah pantang kat kampung.. merasa la tumpang tengok astro mak... kat rumah sendiri takde astro..hahaha

    BalasPadam
  15. Rumah sy nih mcm mcm bola ada..padahal ank pmpn je..

    BalasPadam
  16. barula macho luth main bola..dari main kax..kax tu pos johor jelah..bg kak aisyah ye..

    BalasPadam
  17. Kalau Apek tak kawen dgn duta minyak wangi ..harus okje pun tak kenal ....rupanya berjiran dgn pemain bola lah ni...hebat laki mu!.. kalau tak mu dah glemer masuk TV ...

    BalasPadam
  18. peminat bola tapi x xtreme ...

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...