Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140617

Roti Titab di rumah

Pengaruh facebook lagi. Menunjuk-nunjuk breakfast  macam sedap sangat. Haruslah buat aku terliur juga. Maka sehari sebelum itu aku menyiapkan segala kelengkapan resipi seperti yang dikongsi gambarnya..

Roti bakar yang disapu marjerin, lalu dipecahkan telur separuh masak.  Sikit lagi telur aku nak sepenuh masak. Nasib baik aku ni terror.

Serta dihias dengan kaya ditepi-tepi roti.

Maka aku ambil gambar.



Kemudian google gambar roti titab atau roti kitab. Walah, tak kalah roti titab atau roti kitab  aku.
Kemudian paksa laki aku makan sambil memuji-muji masakan aku. Kira masak jugak ke ni? Ekelah.. nama je gempak, padahal roti bakar letak telur separuh masak letak kaya.


30 ulasan:

  1. Mestilah puas hati sebab org lain beli di restoran tapi mama Lutfi buat sendiri.
    Bila tengok pulak sama tak ada beza:)

    BalasPadam
  2. hihii..makan kat kedai kena bayar..kat rumah sendiri, selagi mahu boleh buat lagi...

    BalasPadam
  3. Perghhhh...aku klo half boil egg ni memang feveret. Nanti nak try buat lah ☺

    BalasPadam
  4. cam sodap jer...terliur pulak..:)

    BalasPadam
  5. buat sndiri mestlah puas mkn

    BalasPadam
  6. Roti Titab sedap...tapi saya lak x makan telur half boil ni...hehe

    BalasPadam
  7. mudah sgt nie kan..boleh di cuba buat santapan suami :)

    BalasPadam
  8. hahaha... nampak sedap tau..menjadi lah ni PB.. suami ada puji tak ?? haha

    BalasPadam
  9. Assalam, PB...
    Bekfes simple camni yang sedappp... kalau kat Ipoh glamour ni dengan nama roti goyang...

    BalasPadam
  10. penah try wat...tp kurang ckit la, rasa muak

    BalasPadam
  11. terbaik laaaa!! buat sendiri terus hah...

    lieya serius terliur mase tgk kat majalah 3 ari tu...mazidul makan mcm sedap sgt jekkkk..ishh nak sgt pi cuti2 malaysia kat kelantan...nak try yg asli gitu roti titap ....

    BalasPadam
  12. Gini rupanya roti titab. Pernah nampak roti ni, tapi tak pernah pulak terfikir tentang namanya. Hehe

    BalasPadam
  13. Hah, dah siap buat sendiri lagi nak bagi suami makan. Mithali betul ler... Eh, cam senang je buat roti titab ni. Pejam mata je dah siap. Tapi part telur tu, part tu kena jaga-jaga jangan sampai terlebih masaklah ya. Kalau cam ni esok nak bekpes roti titab ler !

    BalasPadam
  14. wah..rajin nih...yela kan roti ni menjadi2 kat fb..

    BalasPadam
  15. roti titab..eh, bukan roti tampal ya..
    alahai, tettinggal keretapi (sebab saya takde facebook), hihi

    BalasPadam
  16. 1st time dengar roti titab ni...ini rupanya...

    BalasPadam
  17. tengok pon dh terliur dah ^_^

    BalasPadam
  18. baru tau namanya roti titab ... telur separuh masak tu yg buat meleleh .

    BalasPadam
  19. hoiiii kejamnyeeee..ko mmg saje nak tunjuk ko terror wat half boiled egg kan..haaa ko ayat omputih kuau dh..ahahaha..aku xlepas2 lg nak wat half boil egg yg cantik wehhh..kalau aku wat roti titab mau jadi roti titab berkuah sbb tolu cair sgt..atau roti titab telur rebus...huahuahuahua..

    BalasPadam
    Balasan
    1. entry ni memng nk bg ko jeles.. bekas canggih ko tak berjaya meng->half boliedkan lg telur ke?
      hi

      Padam
  20. Telur ni masuk plastik kan. Pouch eggs nama dia..ikut omputih nye..

    BalasPadam
  21. Cam sedap je. Lapar la pulk sbb blm mkn lg ni. Dh nk tido br terasa lapar.

    BalasPadam
  22. Hehe ....jap jap...tp sedap ke letak kaya beserta telor separuh masak tu PB?

    BalasPadam
  23. kenapa aku tak nmpak gmbar roti titab PB ni..masalah mata ke?

    BalasPadam
  24. terliurnye...harus cube nih...;)

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...