Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140707

Basikal pertama


Aku usha-usha basikal mana yang sesuai untuk anak aku yang masih dalam kategori bayi ni…

Ada yang jenis kat belakang tu mak ayah boleh tolak, tapi macam kelakar pulak. Macam tak cool je buat anak laki aku yang brutal ni. Ada yang jenis motor elektrik pun bahaya sangat untuk bayi kecil ni.

Jadi kami pilih yang kecil, murah dan simple je.


Luth tak pandai lagi kayuh pun basikal ni. Aku tengok, budak-budak yang dah besar pun tak kayuh basikal ni, semua main tolak guna kaki. Kaki Luth tak sampai jejak lantai lagi. Jadi aku perhati dia duduk senget sebelah. Sebelah kaki buat seret, kayuh.

Macam mana nak kasi laju basikal ni? Kalau pasang enjin turbo okey tak?

Ke depan boleh, ke belakang laju sangat. Sehari dua ni jaranglah berjalan-jalan sekitar rumah, ke dapur ke bilik pun naik basikal. Makan nasi, tengok tv pun atas basikal.


Semalam ayah dia dah buang plastik kat depan basikal tu, tok ma dia risau kena mata Luth. Sekarang basikal Luth dah tonggel.

Suatu hari nanti, Luth akan ingat ini adalah basikal pertama dia diusia 11 bulan. J

21 ulasan:

  1. Yeah, kita dah dapat beskal!

    Mahu Luth tak gembira bahagia bila dapat basikal. Itu yang semua pun nak buat atas basikal ya, sayang!

    BalasPadam
  2. syok la luth ada basikal

    BalasPadam
  3. tentu luth suka...

    BalasPadam
  4. Olololo...comel! Bru 11 bln, dah dpt beskal! Nak tumpang g soping boleh?

    BalasPadam
  5. Yeh yeh yeh dapat beskal baru ..hehe

    BalasPadam
  6. Amboi Luth...kalau ke sana kemari naik basikal tu mmg namanya kemaruk hehe....benda baru katanya kan Luth

    BalasPadam
  7. belum setahun dah dapat basikal..ingat tu Luth betapa sayangnya mama kat Luth..
    nanti kaki dah sampai..laju la Luth pecut..:)

    BalasPadam
  8. rasanya ingatan x kuat lagi kot kalau 11 bulan.. tai x pe, ada gambar.. hehe

    BalasPadam
  9. Best lah luth dapat basikal baru. Bergaya betul ☺☺

    BalasPadam
  10. jom kita racing sayang he3

    BalasPadam
  11. alalaa...bestnya Luth dpt basikal baru, color merah lagi...

    tu klu boleh waktu tido pun nak baring sama2 dgn basikal...hihi..

    BalasPadam
  12. comelnya luth dpt basikal baru..lepas raya ni nak belikan afia gak la.hehe

    BalasPadam
  13. wahhh rempitttt. eh kat sini bebudak berbasikal tanpa pengayuh kebanyakkannya, baya2 si jj ni pun. basikal roda dua... tapi takder kayuh tu, pakai kaki jer.

    BalasPadam
  14. Ishh mana lak ilang komen aku td..terpaksa aku ulang tayang sekali lagi..

    Sukeee lewww tewwww luth dpt beskal...merah lg u'ollsss..gie memana semua ngan beskal haasa..harap xberebut ngan mak luth..mana la tau tingin lak ke tetibe..hahaha

    BalasPadam
  15. Tahniah luth....comey basikal rona merah ang ang...hehheheh...acik nk tumpang jenjalan bole?

    BalasPadam
  16. yeay!! luth dah ade beskal..... beskal pertama gituuuu..comel merah gitu....lepas ni dah pandai kayuh leh beli car plak heheeheh....tapi betul laa lieya pun dulu menan pertama beli basikal mcm nie...sonok tgk anak turun naik turun naik walupun tak reti kayuh....

    BalasPadam
  17. bangun tidor mesti capai basikal dia dulu ni ...

    BalasPadam
  18. kemain dpt basikal baru...

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...