Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140717

Memborong biskut dan coklat murah

Minggu ni sempatlah buat persiapan raya sikit-sikit. Istilah persiapan raya buat mak-mak tentulah persiapan kuih raya dan keperluan raya sekeluarga. Biskut raya adalah buat sikit-sikit. Tapi, rasa macam dah tak berapa rajin dah. Bukan penat nak buat biskut, penat nak siapkan biskut. Penat main tarik-tarik dengan Luth. Surrender lah. Nanti topup-topup dengan biskut Cocoland. Kalau tengok comel je biskut raya aku tu, tahulah mana buatan tu…

Aku sempatlah pergi memborong biskut dan coklat kat Cocoland hari sabtu lepas. Sapa yang tak pergi lagi, bolehlah pergi minggu depan.


Aku bukan memborong buat raya je, buat sebelum raya dan selepas raya sekali. Fikirlah sendiri tahap mana aku memborong. Malas nak cerita, patut aku apply kerja kat kilang coklat.

Tunjuk sipi-sipi je troli sebelum habis pusing kawasan carnival. Kecil je tempat dia, tapi barangnya banyak. Dari biskut, gula-gula, cokalt dan air jus pun ada.

Luth baru bangun tidur ni. Itu muka masam je.

22 ulasan:

  1. Apa pun yg berasaskan koko/coklat memanglah sedap

    Luth termenung kenapa sayang? Fikir nak raya ye hihi...

    BalasPadam
  2. Salam Perkenalan, Petak Bunga! Salam Ramadhan first time masuk umah awak.. hope leh sentiasa kunjung balas...Salam Ukhwah dari eMMe..

    BalasPadam
  3. banyak jugak borong tu...puas la makan coklat dan biskut..
    alahai masyamnya muka Luth..tengah mamai lagi kot..

    BalasPadam
  4. nak dtg raya lah..dpt makan coklat cocoaland :P

    BalasPadam
  5. Napa tunjuk sipi2. Nak jugak tgk hasil borongan ☺☺

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum kak. perghh bestnya sakan borong biskut raya... sheila tgu masa nak pergi borong gak ni. hehehhe

    BalasPadam
  7. Wah.. dah memborong PB ni.. akak ni masih lemau lagi nak membeli biskut ni.. buat pun tak ada huhuhu

    BalasPadam
  8. kat mana tu PB..
    acik semalam cuti jugak cari biskut raya..mahal betul biskut raya ni PB..tapi tak pe..nak menjamu tetamu kan..beli juga sikit2

    BalasPadam
  9. bestnya dpt borong coklat nie, klu dekat2 Ipoh ni mahu aje saya serbu...

    BalasPadam
  10. tu laa kalo coklat2 mcm tu budak2 suke...biskut2 skrang budak2 tak makan sgt...tapi kalo biskut raye yg ade coklat mcm almond london tu laju jeeee dieorg makan kan .... lieya plak beli 2-3 jenis jek biskut2 raya....selebihnye kerepek2 heheehehehe..senang .....kerepek2 pun laju org makan kan.....

    BalasPadam
  11. wah banyak memborong tu
    bebudak memang suka sangat makan benda gitu kan
    ni kalau dekat saya pun terjah =)

    BalasPadam
  12. luth boring ikut mama soping ekkk? hehehe

    BalasPadam
  13. luth ikut mama memborong coklet ye..muka bosan..hahaha

    BalasPadam
  14. sementara mood Luth tengah baik, moh ler kite shopping cepat2.. hehehe..

    BalasPadam
  15. muka luth macam nak belasah orang je.. puasa ke dik? haha

    BalasPadam
  16. Tak nak bagi pengomen tegar barang Cocoaland ke? Penat menggelupur mengomen tau :)

    Haiya, Luth...apsal masam jek muka? Kan dah ohsem je kawasan sekeliling penuh dengan produk Cocoaland, takkanlah tak hepi? Ni mesti sebab tak dapat 'kaki' nak merayau kat bawah survey barangkan ....

    Nape tak tunjuk troli lepas pusing satu kawasan? Nak juga tengok banyak mana, nak bajet-bajet berapa orang budak boleh bawa gi rumah PB untuk beraya nanti :)

    BalasPadam
  17. borong jgn xborong,hehe

    BalasPadam
  18. mana la mama bawa luth pergi tu ... bkn mama beli utk luth pun ... monyok jer la ... heheheee

    BalasPadam
  19. Borong jangan tak borong....sure memacam coklat Raya ni yek PB

    BalasPadam
  20. Mak aii borong sakan la ni...

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...