Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140813

Setahun akhirnya deman

Lama aku tak update blog. Tahu, korang tak rindu pun kat aku…
Peti ais dah siap dah repair. Sehari je pun.  Betulah gas dia bocor sikit. Bawah budgetlah repairnya, 180 ringgit. Nak tawar lagi tu, tak tidak bolehlah harga dah standard rendah dah tu. Bolehlah repair 3,4 kali lagi sebelum beli baru.

 Untung aku ada anak laki rajin, tolong bersihkan peti ais kesayangan mak. 



Aku rasa lama dah Luth teringin nak masuk peti ais ni.. bila kosong  ni, bagi dia rasa masuk peti ais. Anak yang tengah berkembang tak boleh sekat-sekat sangatkan..otak dia tak berhubung.

Oh, Luth deman sekarang. Kali pertama dia deman dan selesema. Hujung minggu lepas, sepupu dia Adam datang beraya kat rumah. Adam tu tak berapa sihat sangat, deman batuk selesema juga. Main kiss, kiss baby agaknya termerebak kat Luth.

Sepatutunya Isnin tu Luth kena cucuk setahun, tapi terpaksa postponed 2 minggu lagi. Hari ni dah tiga hari dia deman. Aktif macam biasa, tetapi manja sikit. Semalam aku cuti, kesian sangat dia. Hari ni kena kerjalah..ikut hati tak nak tinggalkan dia. Kesian sangat, apakan daya mak mencari sesuap nasi.

Badan dia panas sangat-sangat. Mata dia bertahik. Doktor kata, bukan sakit mata, mata bertahi tu sebab badan dia panas... Tengoklah kalau petang ni tak okey lagi, aku pergi lagi klinik. Selera makan pun kurang, susu mak je dia nak. Nak berkepit tiap masa. Lepas makan ubat, sekejap dia macam dah sihat, tak lama lembik balik. Rasa sedap badan kesan ubat je lah tu..

Harap-harap deman Luth cepat kebas. Luth kan budak kuat.


Sebenarnya banyak benda aku nak cerita. Tapi aku simpan dulu, aku tunggu benda dah confirm. Betullah rezeki tu Allah datang dari pelbagai cara. J Korang tak payah teka aku mengandung lagi. Tidak-tidak.. hihih… Tunggu berita baik aku..seminggu dua ni…Insyallah.

25 ulasan:

  1. semoga luth cepat sembuh..demam beralih bulan kot (kata org2 tua la)

    BalasPadam
  2. Cute aje Luth berdiri dlm fridge tu:)
    Moga cepat sembuh ye sayang. Mak tu tak senang hati tau..
    Berita yg baik kena cepat khabarkan..

    BalasPadam
  3. moga Luth cepat sembuh.. Ros pun demam ni :(

    BalasPadam
  4. Patutlah rumah sunyi sepi jer. Sian luth. Smoga cpt sembuh. Klo ada susu ibu lagi ko titik jer kat mata luth.

    BalasPadam
  5. smoga luth cpt sembuh. tp bgusla dia xpenah kena demam. setaun bru demam. kuat antibodi dia. hehe alhamdulillah.

    BalasPadam
  6. moga luth cepat sembuh...tak sabar plak nak tunggu khabar baik ni..hihi..

    klik iklan satu utk mak luth..:)

    BalasPadam
  7. Hehe..suka la Luth dpt masuk peti ais....rajin sangat menolong..
    cepat sihat ya Luth...:)
    lama nak menunggu seminggu dua rasanya..cepat la bagi tau..hehe:)

    BalasPadam
  8. rajinnye lahai luth tlg mak cuci fridge yeee..ooo ade hajat nyeah..hajat nk masuk dlm fridge..comel..hehe..

    cepat sembuh ye luth..

    BalasPadam
  9. semoga cepat sembuh Luth..

    BalasPadam
  10. moga luth cepat sembuh.rajin tolong maknya lap peti sejuk tu

    BalasPadam
  11. get well soon Luth!

    BalasPadam
  12. Salam PB.. moga Luth cepat sembuh ya.. budak biasalah klu demam, mak ayah tak senang duduk....dah boleh simpan mcm2 lagi dlm peti ais kan..hehe.. syukur dpt dibaiki, tak perlu beli baru.. :)

    BalasPadam
  13. La..... petiais rosak, ingatkan dpt tukar lagi besar hehe...
    Jangankan Luth yg tua ni kalau cuaca panas mau jer rasanya masuk dlm esbok .....
    Luth nak besar tu sebab tu Allah bagi demam. Bisalah budak kalau demam mmg nak berkepit ngan mak aje

    BalasPadam
  14. cepat baik ye luth..kesian kalau budak2 demam ni

    BalasPadam
  15. demam nak mmbesar tu....smga cpt sembuh yer Luth

    BalasPadam
  16. Luth... nnt da besar, mesti Luth kagum sbb dpt masuk peti ais he3

    BalasPadam
  17. Salam..Luth dah sihat ker??

    BalasPadam
  18. cute luth dok dlm tu

    Aqil tiap kali sy buka peti ais msti dia perati ja.x pndai lg.klau dh pndai buka mau jenuh nti

    BalasPadam
  19. alahai sian luth...musim kot ...ramai gak kat opis ni anak2 demam....hope tak lame laa luth demam..demam nak dpt akal tu...in sha Allah...

    tu laa masuk gas pun leh tahan gak harganye kan..... kalo ade jeki lebih leh beli baru tapi tu laa yg lame syg plak sbb tgk okey lagi peti ais tu...pandai awak jaga barang...kemas je n bersih jek...nampak mcm baru pun yeak jugak....

    BalasPadam
  20. aku rindu~! betul.. aku tak tipu ni..

    peti sejuk aku yg lama dah selamat aku trade in masa nak pindah rumah 2 tahun lepas..kalau tak lebih kurang sebaya umur peti sejuk ko ni kot.. hahaha..

    mata bertahik tu panas dalam.. cuba ko bagi minum air kosong lebih.. kalau dia tanak umpan dia ngan air bali ke cincau yg ada perisa sikit.. tapi tayah letak gula banyak sangat..

    kalau ada vco boleh bagi dia vco.. lepas tu buat garlic oil bagi batuk reda sikit.. semoga luth cepat sembuh..

    BalasPadam
  21. Alahai, kesiannya Luth demam. Moga cepat sembuh hendaknya. Kalau tidak susah hati mak nak gi kerja.

    Alah, apa buat suspense thriller gaya gini. Tak suka tau. Okeylah kalau tak pegnan, dapat kerja baru ke PB? Story morylah cepat, nanti I is rindu sangat-sangat kat ngomelan you yang kelakar ni. Dah berapa hari tau I tak ketawa gelak guling-guling sensorang :)

    BalasPadam
  22. moga luth cepat sembuh..apa berita gembiranya tu,teruja plak nak tau.huhu

    BalasPadam
  23. sedang muat jer Luth berdiri dalam petiais tu..jaga2 jgn sampai tertutup pintu..

    BalasPadam
  24. semoga cpt2 sembuh ye luth..comey n rajin luth tlg bersihkan freeze ye..

    BalasPadam
  25. cepat sembuh yer Luth.

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...