Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140928

Khasiat Halia untuk Lelaki yang sudah berkahwin


Halia mempunyai banyak kelebihan dalam menjaga kesihatan tubuh badan. Masa dalam pantang, halia ni lah jadi ulam aku. Orang baru lepas bersalin, tubuh badan mudah sejuk. Dapat makan halia, rasa sedap sikit tubuh. 

Bila makan macam-macam makanan ni, perut pun rasa sebu.. angin dalam badan. Dapat minum air halia, sedapnya nak hadam makanan. 

Selain itu, halia juga dapat bagus untuk lelaki tau. Halia dapat membuangkan kahak lendir yang melekat di bahagian halkum, jika halia itu dicampur dengan sedikit gula dan diminum dengan air panas.

Rebus halia biar betul-betul rasa meresap, minum suam-suam.

Lelaki yang mengamalkan minum air halia dapat mencegah masalah mati pucuk, menambah air mani dan lemah tenaga batin untuk lelaki.

Aku rasa banyak anginlah dalam badan sekarang ni.. rasa lemah tubuh. 

10 ulasan:

  1. Banyak kelebihan makan halia ni kan. Tapi pahitnya... saya pun jenis mudah angin badan ni. Masa gitu, pejam mata telan ceoat2 air halia dan lepas ni maka benda lain nk hilangkan rasa di tekak.

    BalasPadam
  2. hmmm..aku rasa angin lagi byk dari air dlm badan aku...mcm nenek tuaaa rasa

    BalasPadam
  3. ko kena start bersenam la tu.. hehehe

    BalasPadam
  4. sama la kita weeiii..nak kena minum air halia gak ke..huhu..

    BalasPadam
  5. Saya suka minum halia, klu nak kurus boleh minum halia utk meningkatkan metabolisma bdn...

    jom singgah ke blog saya... http://kakngahsihat.wordpress.com

    BalasPadam
  6. Aku suke letak halia bebyk kat dlm lauk yg kene ade halia..sbb bdn aku nie byk angin sbb tuh la asyik berhangin jer..

    Ehh alamakkkkk, pasnie aku nak watkan laki aku air halia la..kene paksa minum nie..larikkkkkkk..

    BalasPadam
  7. I ni memang beranginlah dalam badan dah halia pun tak sentuh. Tapi kalau bab masak I memang ohsem. Asal ada je penggunaan halia, memang I gunakan tahap maksimalah. Masalahnya lepas tu susun kat tepi pinggan. Duh!

    BalasPadam
  8. tula PB..saya pon badan rasa lemah je..tak bersenam pon iye..acane nih

    BalasPadam
  9. nak buat utk suamilah ... kt org suami isteri mmg bnyk angin dlm badan huhuhu.. jgn angin tu keluar sdh ...

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...