Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140904

Mana Luth menyorok?

Luth suka makan pensil warna
Aku susut dalam sorok
Lepas tu aku cari Luth dimana 
Rupanya dia sedang menyorok

Sorok is laci, Susut is simpan senyap-senyap


Manalah anakku menyorok
Rasa rindu yang tak tertanggung


Rindu dendam dah parok
Akhirnya, aku dah nampak punggung


Parok is tahap yang dah teruk

Sila komen dengan pantun hari ni.
Sekian.

10 ulasan:

  1. Petak Bunga nama si ibu
    Luth pula buah hatinya
    budak cerdik memang begitu
    explore sana-sini perkara biasa

    Ibu bingung bagai dirasuk
    mencari Luth manalah pergi
    dalam laci Luth pun masuk
    Itu belum lagi ligat berlari

    BalasPadam
    Balasan
    1. KakZakie empunya blog Titian nurani
      Terima kasih ikut tema hari ini..

      hihi...

      Padam
  2. hahaha...pandainya dia sorok muka...tunjuk bontot pun boleh

    BalasPadam
  3. makan bihun berguni-guni
    ore kelatey ko PB ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kita manis macam gula,
      ho la..

      Padam
    2. anak2 main bola,
      sabik pong la..

      Padam
    3. Main bola tersepak teko.
      Cik siti ore kelate jugok ko?

      Padam
  4. Alaaaa...aku tak pandai nak berpantun lah.

    Luth, nyorok tempat lain plak. mommy awak dah tau ☺☺

    BalasPadam
  5. Alah.... ingat tadi taknak komen. Kita tak pandai berpantunlah. Malas nak rekacipta satu.

    Cuma nak komen, best dpt belajar perkataan orang Kelantan. Masa baca tadi ingatkan typo error pastu terfikir apa ke benda si PB ni tulis! Hiks!

    BalasPadam
  6. nasib la PB dah siap2 ada kamus tu..takdela tak paham..hihi..
    Luth yang comel,
    Menyorok dalam laci,
    Puas PB membebel,
    Aku komen ni kira aci..:p

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...