Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140922

Minggu Terakhir

Sedih oh. Ada juga yang cakap dengan aku, hari ni baru tahu aku dah nak berhenti. Oh, jangan buat aku sedih.

Pagi ni ma aku sudi masakkan nasi dagang buat aku belanja production staff aku makan pagi.

Terima kasih ma, pagi-pagi bangun masak. Mereka cakap sedap sangat, baunya menggoda sungguh.

Dapatlah kawan-kawan sekerja aku merasa sesenduk sorang. Hujung bulan, tak dapat nak belanja mewah-mewah. Panjang umur, ada rezeki kita jumpa lagi.

34 ulasan:

  1. mesti sedih jugak nk bhenti kan..
    dpt tmpat lain ye..
    moga semuanya trs sukses

    BalasPadam
  2. Msti sdp ni menggoda...x pela t ada juga rezeki tu kan insyallah

    BalasPadam
  3. alhamdulillah..sdapnya..:)

    BalasPadam
  4. lahhh benti kerja ke? kenapa?

    BalasPadam
    Balasan
    1. tukar kerja.. utk masa depan yg lebih gemilng..
      hu

      Padam
  5. Hari last ni basahla baju tudung nampaknya.. semoga kekal hubungan lagi lepas ni..

    Seronoknya ma tolong masak sedp2 tu..

    BalasPadam
  6. Last day ker ini arinie??..

    Memula ingat nak sedih sekali tp bile tgk nasi dagang ma ko terus merembes ailio aku..nyum nyum..

    Gud luck bebeh ngan tmpt baru..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Xjd merembes air mata merembes air lior..xjd nk sedih tros mcm lawak...adehh

      Padam
    2. ada lagi beberapa hr ni minggu ni.
      buat mkan hr ni..semlm kan ct dpt beli2 brng2 sikit, esok2 x sempat plk nk masak.

      saja nak bagi terliur.. sedap oh

      Padam
    3. ooo minggu last ko ker?..ahahaha..kijam mmg kijam bile part saje nak bg terliur..kihkihkih..

      Padam
  7. nasi dagang mesti sedap tu PB..acik pi kelantan baru ni dapat jugak makan..tapi dah sejuk orang tu jual

    BalasPadam
  8. Dapat kerja baru ke PB .... mesti sedih berpisah dgn rakan2 sekerja. Apa2pun good luck utk tempat baru :)

    BalasPadam
  9. lahh...dah last kerja ya PB... jangan sedih2 tau.. boleh jumpa lagi nati kan?.. hehe
    sedapnya Nasi Dagang..lama tak makan... huhu

    BalasPadam
  10. Sedapnya ns dagang nih. Dapat keje baru ye. Selamat maju jaya ye. Jgn lupa kawan kawan lama.

    BalasPadam
  11. laaa dah last ke ...alahai mau tka sedih...tempat kite mencari rezeki kan..sedih tawa semua ada kat sinie...takpe2, jauh di mata dekat dihati...fb ade, wasap ade, sms pun ade...moga2 ukhwah yg terjalin tak putus mcm tu aje dan bertambah erat.....

    BalasPadam
  12. kejap je sedih tu.bertabah!

    BalasPadam
  13. Nk jgk merasa ns 2.ehek

    BalasPadam
  14. part berpisah ni yang sedih skit..untung la member dijamu ngan nasi dagang..

    BalasPadam
  15. Selamat bertugas di tempat baru yeaa,,,
    emmmm...nasi dagg..sedapnyee

    BalasPadam
  16. Biasalah tu, PB. Walaupun kita dah tak suka, bila time macam ni rasa terharu tetap sama. Saya ni dah beranganlah kalau saya berhenti kerja kat tempat sekarang ni, berapa tempayanlah air mata saya yang tumpah agaknya ....

    BalasPadam
  17. xpe, at least dpt jamu diorg..all de best kt tmpt baru..

    BalasPadam
  18. xpela kak...semoga makin murah rezeki kat tempat baru :)

    BalasPadam
  19. good luck in future dear...

    entry terkini...Hari malaysia di Gabai

    BalasPadam
  20. sudah tiba masanya ye
    maunya tak sedih tinggalkan tempat yang selama ni cari rezeki
    all the best di tempat baru nanti

    BalasPadam
  21. sedapnye PB..yela sesekali belanja kawan2 apa salahnya kan .itu lebih afdal..lg2 bila tak jumpe hari2 dah.
    good luck di tempat baru

    BalasPadam
  22. panjang umur, belanja la nasi dagang lagi. eh i ada lagi ikan tongkol itu hari, tapi dagangnya mana mau cari.

    BalasPadam
  23. Sapa tak sedih nak berpisah dgn rakan sekerja kan, Tapi nasi dagang tu sangat tempting.

    BalasPadam
  24. Sedapnya nasi dagang.... lama x makan :-) moga kerja tempat baru lagi baik.. :-)

    BalasPadam
  25. Laaaaa ..... ingatkan anak ma yg bangun pagi buat nasi dagang hehe.....Tengok gambo pun dah tahu sedap PB.....maklum le otai masakkann ...

    BalasPadam
  26. alaaa...i can feel u la..lagi2 bila orang jepun kata..dah takleh tengok lesung pipit aku yang comel ni lagi..hahaha...

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...