Inquiry: petakbunga@gmail.com

20140915

Rama-rama tak masuk rumah

Seharian aku tunggu-tunggu kalau ada tetamu jauh nak datang rumah.
Sampai ke petang tak ada.



Rama-rama pun tak masuk rumah aku. Duk kat luar rumah je.  Agaknya ingat aku tak ada kat rumah kot. Ada, aku ada je kat rumah hari cuti-cuti ni.. hari ni aku kerja, esok aku ada. Tak pergi ke mana-mana pun. Cuti sehari je pun. Aku bukan cikgu sekolah. Aku lebih suka digelar penjana ekonomi negara. Tiru ayat Puteri petang semalam.

Kalau nak datang rumah aku bila-bila masa je terbuka. Bagi salam aku ada kat rumah. Sungguh aku suka tetamu bertandang. Kalau bagi tahu awal-awal, aku masak-masak sekali. Kita makan tengahari rumah aku.


Rama-rama depan rumah tetapi tak masuk rumah.

17 ulasan:

  1. Aku jauh sangat lah PB ...seberang laut. Tu yang tak sampai2 tu...hehehe

    BalasPadam
  2. kalo la dekat PB..dah sampai dah..

    BalasPadam
  3. patutlah xde tetamu dtg..kat luar je duduknye rama2 tuh..hehe..

    esok aku rase mcm nak bg dapur aku cuti la..sila beri alamat..aku singgah time lunch..takat gombak-rawang je..sekali desup dh sampai..huahuahuahua..

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku dah tau esok dapur ko akan cuti.. tau..tau..

      Padam
  4. nak juga rasa masakan PB.. tapi tu lah..jauh bebenor.. haha.. takpe kupu-kupu mencari tempat nak hinggap kot... hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. x payh masak.. kita makn ulam2 nak?

      Padam
  5. Teringin nak rasa ko masak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku masak nasi panas tabur lada hitam kat ko..

      Padam
  6. Hari ni ada kt putrajaya..tapi kalau aku tak kursus esok lusa...confirm aku dah terpacak depan umah PB esok hari..hihi..

    BalasPadam
  7. Rezeki Allah beri kepada sesiapa yg memuliakan tetamunya dan selalu mengharap org datang bertandang.

    p/s blog kita juga :) kan PB.

    BalasPadam
  8. Nantilah kalau I tersesat jalan sampai kat Rawang, I akan roger you tanpa segan silu. Silalah masak best-best tetamu jauh sangat nih nak datang, bukan selalu. Sayur, tak mahu ek!

    BalasPadam
  9. mungkin rama2 itu mewakili tetamu yang pemalu..
    nak datang bertandang tapi segan sebab tak bagitau tuan rumah dulu.. hehehehe
    lepas baca n3 ini.. mungkin ramai rama2 yang masuk dlm rumah.. hehehe

    psstt.. plastik rabbit tuh, suami tiup plastik tu dulu.. pastu baru koyakkan kat tengah2 plastik.. bila anak pakai.. dia tegak lah sekejap.. kikiki

    BalasPadam
  10. Hebat PB ni.. mesti rumah dia sentiasa kemas ni..

    BalasPadam
  11. Nanti akak tersesat kat Rawang tu .. akak roger PB suruh masak okey.. rerama tu tak masuk sebab confius .. ada orang ke tak dalam rumah tu.. jadi tetamu jadi tak jadi nak datang ehe :)

    BalasPadam
  12. hehe...penah dengar pasal ni
    rumah ni banyak juga rama-rama datang, tapi tetamu tak datang juga...hehe

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...