Inquiry: petakbunga@gmail.com

20141013

Belajar tak habis

Hari ni dari pagi tadi aku duk ikut training waste water treatment. Angguk-angguk, tak ada geleng. Semua faham. Otak aku cair sangat, duk berpanaskan.

Huh.

Lepas rehat karang sambung balik. Betul cair gini otak aku..

Actually, aku betul-betul blur oh. Aku rasa, aku tidur kot masa belajar bab ni kat sekolah dulu. Masa ni baru rasa sikit menyesal.

Keropok merah tu keropok udang, yang putih tu keropok sotong. Sedap. Beli balik Kelantan raya haji lepas tetapi capnya buatan Kedah. Boleh dibeli lagi. Sedap kalau dapat makan keropok sambil berkejarang dengan anak aku Luth. Luth dah pandai ucap terima kasih. Acih..acih.. bila dapat makanan. Oh, aku perasan sekarang dia macam mewah makanan.. makan sikit, banyak membazir. Kadang makan macam mesin tebu ambil air, hampas buang. Tak boleh gini.

Demi kelangsungan hidup kami sekeluarga, mak Luth buat-buat faham. Oh tidak, akan belajar memahami sesungguhnya.

Ilmu itu tak pernah habis.



15 ulasan:

  1. berlajar la sehingga hujung nyawa sekalipun, tanpa ilmu siapa la kita...

    BalasPadam
  2. Try recall lagi mak Luth. Hehehehe! Sedap kopok tu tp Luth jgn bt mak mcm tu tau. Takmoh amek zat je tp hampas buang. Tak moh! Tak moh!

    BalasPadam
  3. sedap yer keropok sotong ngan keropok udang wauuuuuuuuu...

    BalasPadam
  4. kerepok ngan family akak berpisah tiada..kat rumah mesti ada stok keropok...tapi keropok udang atau ikan akak jarang beli..sesekali ada ler..
    menuntut ilmu tak kira tua atau muda..sentiasa berterusan..:)

    BalasPadam
  5. laki aku suruh aku sambung belajau..nak masak ape pun punye ssh nak kerah otak yg keras nie berfungsi..canner la kalau aku belajar nnt..ehhh, logik ke cth masak ngan belajau tuh..kihkihkihkih..

    owh luth..ngape comel nau jari2 tuh..

    BalasPadam
  6. Sedap plak aku tgk kopok luth tu. Maklumlah...org tak kluar lunch. Nampak gegula pon kata sedap kan...hehehe...

    Aku teringin nak sambung belajar. Tapi tu lah, boleh masuk lagi ker.

    BalasPadam
  7. anak kami pon sama -_-;

    BalasPadam
  8. Belajar selagi terdaya, PB. Cam I ni otak dah keras, tak mudah terima pelajaran. Hahaha.

    BalasPadam
  9. hehe...faham kesusahan ko sekarang
    harap dapat catch sikit2 ye

    BalasPadam
  10. kretif betul perbandingan membazir makanan dgn mesin tebu tu. sedak ke kepok tu. kirim bleh. hehe., luth yg di sini pun peminat kepok.

    BalasPadam
  11. Anak sya pun pandai dah sebut "acih"..tapi dia jugak yang akan sebut.."ame.."..heheh

    BalasPadam
  12. mata terpandang keropok tu.. uih sedapnya

    BalasPadam
  13. luth,..auntie nak kopok sikit..terliur lah..
    bila membazir kena beringat selalu..nanti akan berjimat semula

    BalasPadam
  14. Tak kisah le keluaran mana tapi yg pasti kopok tu tak tambah budu sebab buatan Kedah haha....alahai termengidam kopok ganu pulak

    BalasPadam
  15. boleh saja belajar asal ada minat . budak mmg cam tu pb . bila dah jemu jadi sisa buangan lah ...

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...