Inquiry: petakbunga@gmail.com

20141028

Bukan memancing tetapi menjala



Ini sikit je, ambil takat boleh makan. Lebih-lebih bagi kat jiran seminat sejala.
Aku tak suruh, jauh lagi menggalak. Tetapi hobi orang tua yang sejak kecil sampai tua payah nak tegah-tegah sangat.

Ikan rasa nak lempang banyak tulang ni, bukan sedap sangat..ayat orang dah muak makan ikan sungai tiap hujung minggu.

Tetapi ini juga rezeki Allah. 
Goreng je garing. Tak tahu boleh masak apa ikan lampam.


23 ulasan:

  1. Kalau di Sabah selain goreng kami masak ampap ni ...

    BalasPadam
  2. ikan lampan!
    lama dah tak makan, kat kampung buat salai
    hehe...kalau dah hobi tak boleh buat lagu manalah PB
    untung dia mancing ikan betul, bukan ikan bibir merah PLUS seksi =)

    BalasPadam
  3. Aku xtau nama ikan tuh weh..tau mkn jer..hahaha..

    alhamdulillah rezeki..

    BalasPadam
  4. Wah..tkpela banyak tulang pun rezeki juga kan ...besau besau yeee

    BalasPadam
  5. Biasa lya goreng je hhe garing2

    BalasPadam
  6. haha..tak suka juga ikan banyak duri

    BalasPadam
  7. Murah rezeki. Tak yah beli ikan dah, Ikan mahal wei. Aku beli ikan tenggiri 3 ketul RM10.80. Terkedu jap.

    BalasPadam
  8. tak pe la..bawak balik jugak hasil nya...jimat belanja..:p

    BalasPadam
  9. akak tak pernah makan rasanya....kalau akak dpt pun tak tau nak masak apa..cam Pb jugak agaknya..goreng garing2..

    BalasPadam
  10. xpernah mkn, tp teringin nk mkn..ada rs mcm ikan tilapia x?

    BalasPadam
  11. buat ler pekasam, tulang ikan itu akan lembut nanti...makan dgn nasi panas mesti sedap sgt...

    BalasPadam
  12. Reseki.. Hehe.. Tp sy xmkn ikn sungai

    BalasPadam
  13. Rezeki, PB. Tak semua orang dapat ikan hasil 'jalaan' gitu. Lagipun jimat duit. Tak payah beli ikan kat pasar.

    BalasPadam
  14. REzeki... kalau saya lagi la tka makan ikan ni, sebabnya... saya kan budak kampung, selalu jer ikut orang cari ikan ni, pastu tengok mak sedara siang ikan ni duk menggelupur.. tu yang tak boleh makan sampai sekarang. hahahaha kisahnya.

    BalasPadam
  15. Salam perkenalan.. salam singgah pagi :).. rezeki tu.. sy xpndai sgt masak ikan sungai tp makan je... lagi2 ikan patin

    BalasPadam
  16. rezeki PB sekeluarga..

    BalasPadam
  17. Betul juga,kalau dah selalu sangat makan ikan, naik jemu.
    Oh ya, saya tak pernah makan ikan lampam, tak terbayang rasanya...hahaha

    BalasPadam
  18. Okay apa kalo rajin memancing ikan. Daripada dia memancing org. Oppss.. Buat ikan masin takleh ke ikan lampam?

    BalasPadam
  19. goreng garing tutup skit dengan sambal baru lalu :)

    BalasPadam
  20. besar tu. buat pekasam best nih. sib baik jauh, kalau dekat...kak boleh tolong hantar kat penguasa pekasam dekat sekolah kak. pekasam lampam dia dah masuk TV!

    BalasPadam
  21. Dah muak ye?
    Meh kasi saya.
    Done follow you #499.

    BalasPadam
  22. teringat dulu masa kecik2 mancing kat tali air belakang rumah.. ikan lampan, puyu, antara yg paling selalu dapat... tapi kecik2 je.. x pernah lagi dapat besar mcm dalam gambar tu..

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...