Inquiry: petakbunga@gmail.com

20141022

I Want To Touch

Budak keci ni, benda kita larang..itulah yang dia nak. Aku cakap.. Luth, jangan sepah mainan..dia sepah jugak. Lepas tu nanti dia juga jatuh tersepak mainan.

Ini mainan baru Luth. Kami panggilkan Icok. Luth selalu sangat teruja bila nampak cicak..jadi ayah dia belikan Icok kat kedai 2Ringgit. Icok ni macam spesis buaya campuran cicak. Dia boleh bergerak paling lama 4 langkah selepas dikunci. Sekarang, Luth boleh sentuh cicak puas-puas.

Cicak yang culas kat syiling tu payah Luth nak nampak. Cicak tu pun takut nak keluar, takut kena lastik getah. Sunat tu bunuh cicak.

22 ulasan:

  1. pb.. pandai ke lastik cicak dengan getah?..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pandai.. kena je x

      Padam
    2. hahah..cehh
      pb kita tak beli lada tu kat nursery..kita beli tanahnya aja..anak lada tu Mak Esah bagi.

      Padam
  2. rasanya klu sekarang suruh saya lastik cicak dgn getah , getah confirm x lari ... cicak gelak sakan le jawabnya .

    BalasPadam
  3. hhehh..biasalah budak-budak

    BalasPadam
  4. i want to touch a lizard ~ bagus kempen tu.
    alang-alang touch, bunuh terus :-)

    BalasPadam
  5. salam kenal dari kak kep di doha..

    hehehe.. budak budak kalau kita larang macam kita suruh kan? sama lah anak dara 2 org kat rumah nih.. hihihi

    BalasPadam
  6. Luth ska cicak ya mai umh mcik byk cicak nak oii

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jenuhlah mulut luth..nk wat cot..cot sambil tunjuk syiling

      Padam
  7. salam..baru je masuk blogging2 ni..comel anak akak..hehe

    BalasPadam
  8. anak ida kalau lembik2 ni die geli..hehehhe

    BalasPadam
  9. zaman budak2 dulu selalu ikot abang sy p lastik cicak rumah ke rumah... hahahaha seronok bila kena...

    BalasPadam
  10. menakutkan je aku tgk icok tu. tapi Luth maintain je tak takut. Bagus ni pencinta haiwan.

    BalasPadam
  11. Haha.. mesti Luth ni jenis berani ya. Kat rumah ni budak berdua ni suka saling mengusik, itu yang saya tak beli mainan macam ni, kecoh rumah sebab saling mengusik sampai menangis jadinya.

    BalasPadam
  12. Bagus luth. Tak takut cicak.

    Haritu aku lastik cicak sebab dia melekat tak bergerak kat siling tu. Aku risau kang nnt tgh solat jatuh plak atas sejadah. Lastik punya lastik, tak jalan. Skali aku sembur ngan ubat. Tetiba jatuh plak. Lintang pukang aku ngan anak² panjat katil...ekekeke...

    BalasPadam
  13. lepas ni boleh ajar luth lastik cicak...:P

    BalasPadam
  14. Kakak perhati Luth macam masih takut-takut aje nak pegang Icok tu:)

    BalasPadam
  15. hehehe..comeynya :D

    BalasPadam
  16. budak usia tu tak reti kata idak
    aisyah yang nak masuk 3 tahun ni
    lagi kata jangan, lagilah dia buat

    BalasPadam
  17. besor cicak luth tu..warna ijau lagi..happy tak dapat cicak ijau?

    BalasPadam
  18. samo yolah ngan mek aku tuh..lagi kite halang lagi cepat tgn nak menangkap..hurmmmm..

    BalasPadam
  19. I nampak cicak, I lari dulu. Tak sempat nak pegang lastik tembak cicak. Kalau terkena pun maybe I yang pengsan walaupun cicak jatuh jauh dari I tau. Oh, tidaklah....

    Luth ni memang sayangkan haiwan nampak gayanya. Sesuai dengan gelaran ustaz yang akan diterima 20 tahun lagi.

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...