Inquiry: petakbunga@gmail.com

20141101

Bertatih dan berlari

Kasut pertama Luth bukan kasut branded dah tak boleh pakai. Aku rasa kasut ni aku beli kat Warehousale..murah-murah. Kiranya lama juga kasut ni dah berjasa kat Luth. Dari Luth mula pandai bertatih dan sekarang laju berlari. 

Luth dah besar. Sekejapnya.

Aku dah basuh kasut Luth. Benda yang jarang sekali aku buat, kasut sendiri pun payah nak basuh.

Aku nak Luth ingat selalu, tangan-tangan yang memimpin dia walau sekarang dia sudah banyak berjalan. Sudah berlari juga. Kadang jatuh, sakit.. Luth bangun balik.

Aku ingatkan diri sendiri, jangan putus asa. 


17 ulasan:

  1. Ha..basuh leh simpan.. leh bagi ke adik Luth pulok..

    BalasPadam
  2. Simpan la buat pengajaran kepada luth utk suatu hari nanti...

    BalasPadam
  3. Ingatkan basuh dan simpan utk adik Luth tadi...
    Sekali sekala kita belajar juga dari anak-anak.... Walau jatuh, mereka tak cepat menangis.. Terus bangun dan sambung berlari dgn riang... Saya pun kena kuat lagu tu.... Insya Allah....

    BalasPadam
  4. Luth dah besar..tak lama lagi pandai berlari..
    alamak kasut aisyah tak basuh..

    BalasPadam
  5. Luth dah besar..tak lama lagi pandai berlari..
    alamak kasut aisyah tak basuh..

    BalasPadam
  6. Yep, jangan putus asa.
    All d best, Petak Bunga:)

    BalasPadam
  7. Saya pun kasut anak simpan buat kenangan.dulu pernah la sekali bagi kat orang tapi tengok tak jaga pun jadi serik dah nak bagi.simpan je la elok2...

    BalasPadam
  8. Kasut Haikal..samapi sekarang adik dia pakai hehe

    BalasPadam
  9. simpan kasut tu
    insha Allah, buat kenangan buat Luth
    bila dia besar nanti :)

    BalasPadam
  10. Kasut pertama Luth iaitu Prewalker dia, aku dah bagi ke org. Rasa mcm nak simpan gak mula2, tapi rasa mcm tak tau nak simpan kat mana.

    BalasPadam
  11. sejak ado anak nie aku mmg gile belikan kasut utk anak..aku ade penyakit xleh tgk kasut baby sbb comellssssss sgtttt..sebelum anak aku dh boleh berjalan dh ado kasut..maknye yg lebey sebenarnye..skang nie sejak dh bertatih2, nk berjalan je sokmo, masih setia pada satu kasut..

    kalau xmuat nnt mcm sayang lak nak let go..simpan utk adik no 2..ehhh, kihkihkih..

    BalasPadam
  12. Oh, ini kasut dibasuh sebab nak dijadikan kenangan indah buat Luthlah ya. Tak pun boleh je guna pakai semula bila ada adik. Hihihi....

    Anak I tak suka pakai kasut. Selipar lagi best. Kalau pakai kasut, cepat naik baran. So, sebab I tak nak anak jadi seorang pembaran gitu, I takdalah beli kasut untuk anak. Hahaha.

    BalasPadam
  13. kasut budak ni mmg kejap jer blh pakai . rajin mak dia cuci dan simpan utk kenangan ...

    BalasPadam
  14. suka ayat akhir, meaningful betul =)

    BalasPadam
  15. Cpt bsr anak2 ni kan...

    BalasPadam
  16. simpan buat pusaka.. hehehe

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...