Inquiry: petakbunga@gmail.com

20150109

Aku izin dia kawin lain dengan syarat...

Ada waktu ketika itu aku sangat-sangat susah nak bangun dari kerusi. Anak kecil nak berkepit, nyut-nyut sambil layan perasaan. Mata melayan tv, sekejap-sekejap tengok anak menetek. 
Tiba-tiba, nampak kuku dia panjang, masa ni lah teringat nak potong. Masa lain sangat sibuk.

Lalu aku minta tolong laki ambil pemotong kuku nak potong kuku anak.

....

Senyap, buat-buat tak tahu. Lakiku jua.



Maka tawaran terbaik...
Kalau abang tolong ambil 'potong kuku' boleh nikah 2.

Malas eh, jawab lakiku bersahaja.. Padahal dah berapa hari asyik duk gurau tak kelakar dengan aku pasal nak kahwin lain. Siap orang nak ngorat dia tu. 

22 ulasan:

  1. tawaran terbaik ni...rugi tak grab..ahahah

    BalasPadam
  2. elok potong kuku hari ni...Jumaat.

    BalasPadam
  3. Nebes betul aku baca tajuk ko nieh..bahaya jugak gurauan laki ko tuh..

    BalasPadam
  4. salam jumaat..comelnya dia pakai helmet.

    BalasPadam
  5. hihiii..senang sgt syarat tu PB..tapi klu org tu tak nak tak jadik jugak kan...

    BalasPadam
  6. aaaaaaa. scarynya syarat tu. tapi nasib baik dia tak layan. kalau dia layan naya jelah nk bg approval kawen lain tu. hihi

    BalasPadam
  7. ambik ketip kuku jer boleh nikah 2..wahwah camni jangankan 2..4 pon voley sebab senang sangat syaratnya heheh

    BalasPadam
  8. Hahaha... baik suruh Luth aje ambil ketip kuku.
    Ingat laki awak tu tak tahu ke bini dia ni seseja nak pekena tak sudah:)

    BalasPadam
  9. hehehe,,,,bagus jugak idea tukan, mesti yg malas jadi rajin.

    BalasPadam
  10. tawaran terhebat sebab nak suh ambik ketip kuku je.. perghh..

    BalasPadam
  11. gurau2 je tu jangan makan dalam pulak PB.hehe..

    BalasPadam
  12. Dah bagi tawaran terbaik pun tak nak amik juga ketip kuku... huhuhu

    BalasPadam
  13. saya pun rasa seram senyum dengar tawaran tu =)

    BalasPadam
  14. menariknya tawaran.. haha

    BalasPadam
  15. Sbb tawaran yg menarik...tertarik nak BC entry ni...mujur tak dapat payung emas kan

    BalasPadam
  16. Hehehe...tawaran olok2 ke betul2 tu....haahaha

    BalasPadam
  17. Syarat nak kawen 2 tu ialah tolong amik ketip kuku? Melampau senang syarat tu PB. Bg la yg susah2 lagi.

    BalasPadam
  18. Tajuk boleh tahan. Ingatkan hasil nonton drama Melayu lagi :) Eh, mudahnya syarat nak kahwin lain. Bagilah yang berat sikit macam kalau boleh jaga anak sendiri sehari suntuk, boleh pasang 2!

    Bab gini jangan buat gurau senda, PB nanti lain jadinya. Hahaha!

    BalasPadam
  19. apa yg kuar dr mulut itu blh jadi doa ... gerun lak saya baca wpun saya bujang lagi ...

    BalasPadam
  20. laaaa.... apa syarat nya... gitu je laki buat syarat... macam pemalas jer... mintak lah kapal cruise sebijik baru boleh kahwin satu lagi... atau ladang 10 ekar ker hehehehe

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...