Inquiry: petakbunga@gmail.com

20150217

Abc songs and more

Abcdef...

Aku dah mula download abc song kat tab aku beberapa bulan yang lepas bila tengok sharing dari cousin aku kat whatup group family.

Curi printscreen my cousin cekgu download untuk anak dia

Banyak yang aku cuba, tetapi tak banyak yang menarik dan sesuai dengan budak umur setahun lebih ni. Mak bapak yang ada perisian yang menarik sesuai dengan budak baya anak aku ni tolonglah share... ^_^...

Luth, asal aku balik kerja minta abc.. taulah nak tengok abc kat tab aku. Pandai meraung kalau tak bagi. Pandai juga tekan-tekan sendiri. 

Luth pun dah kenal semua huruf abc berkat abc song perisian. Tak percaya? Sungguh, anak aku kan bijak dan genius. Cuma sebab dia tak pandai cakap lagi, dia baca semua plat kereta kejiranan abcdef..
Abcdef..sapa takat tu juga dia boleh ingat turutan. Yang hujung, hujung tu tak berapa bunyi..efjgzetc.

Tok mak macam tak berapa galakkan. Nanti luth sekolah karang dia dah jemu. Aloh, ilmu Allah tu luas. Kemudian, aku terfikir... kan bagus kalau aku ajar mengaji agama dulu. Aku mula dengan alif, ba, ta..ke..
Sejuk perut mak tengok anak soleh gini.

Mak-mak download perisian apa ye boleh bantu anak belajar alif ba ta? 

Ni untuk mak yang tak reti nak mengajar sendiri. Aku guna kaedah ulang tayang, dengar dan ikut.



12 ulasan:

  1. HAAAA bagus bagus mmg patut ajar aliff ba ta dulu...sy setuju.tp app utk gajet yg islamik skrg xbanyak sgt...ada tp kena pandai cari lah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kure sgt2 aplkasi islamik yg menarik utk budk kecil ni.. bnyk yg bosan. Klik asyik iklan..

      Padam
  2. ade kut kat apps store tuh..aku xde download2 beria lagik sbb anak aku wat masa nie suke main barang2 aku kat dapur ngan kat hall..bg ipad, upin ipin je pun..haiyooo..

    suke aku nengok gambau luth tuh..

    BalasPadam
  3. Assalam,
    akak beli cd & save dalam tab
    lagik senang he3
    melambak2 ada
    setakat ni alif ba ta, mengeja dengan jawi, ABC, mengeja dengan ABC, kenal shapes, warna, upin2 & pada zaman dahulu
    penuh dah memory he3
    ater memmory ciput he3

    BalasPadam
  4. Rasanya ada gadget islamik untuk ajar alif ba ta tu

    BalasPadam
  5. Alaaaa...aku lupa lah babe sebab dalam ipad. Tapi ada. Siap ajar doa² dalam solat lagi tu. Memang betul. Sepatutnya kena ajar alif ba ta dulu.

    BalasPadam
  6. sy pakai flash card je. huhu. old skool skit. tp start dgn abc je dlu. alif ba ta duk trsmpan lg. hishhh. nak kena start jgak ni.

    BalasPadam
  7. Ada download tab yg didik manja punya..yg ni cakap melayu..klu yg english tu byk juga download..tp afia Jenis cepat bosan.main kejap je..kena Cuba flash card pulak kot tgok cmna.ajar budak kecik ni kena byk sabar

    BalasPadam
  8. blm jadi mak ni x blh nak komen byk ... budak mmg mudah ingat bila belajar melalui lagu .

    BalasPadam
  9. Hasben aku donlod video BBTV kat tab. Lepas tu ada kawan dia suggest utk donlod Mommies Goose Club. Sekali bila aku tgk, mcm terkinja2 je. Banyak menyanyi2. Last2 baru hasben aku donlod yg lagu alif ba ta yg last skali penyanyi dia sebut 'hamzah ya' dengan begitu comel sekali. ABC pun tak berapa nak ajar sgt lagi. Tgk la kalau rajin baru ajar sambil2 main.

    BalasPadam
  10. My anak bujang belajar sendiri je. Umur pun dah 4 tahun. Pi lah ambil tab tu buat apa suka. Nanti esok-esok dah sekolah belajar sungguh-sungguh. Nasib baiklah budak-budak ni hati terang benderang. Kita ajar sikit je, depa tau banyak. Hahaha....

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...