Inquiry: petakbunga@gmail.com

20150406

Landskap depan rumah

Setelah entah berapa lama aku tak ingat, minggu ni aku sempat jenguk laman sekangkang kera kat depan rumah ni. 

Sejuk, hijau je mata memandang landskap depan rumah aku ni. Aku buat konsep, 'Go to green with rumput rampai' ' kira ada kelainan lah sikit. Kalau ma aku ada, mesti dia dah tukar laman konsep gurun sahara.


Petang tu, lepas puas tidur tengah hari dan ayah dia pergi kerja OT. Aku kejut Luth bangun mulakan operasi. Luth kalau buat-buat kerja macam mengemas ni selalu on je. 

Habis dia kemas, pokok-pokok bunga dan lada sekali. Mungkin Luth masik keliru membezakan konsep landskap baru ni..

Mak minta nak ambil gambar buat modal update blog pun tak sempat nak buat piss.


Aku dah masukkan sisa rumput-rampai dalam tong ni. Rai, kalau kau nak aku boleh supply raw mat untuk kompos kau? Ni baru sikit, penat dah aku. 

Nanti aku sambung kemas minggu depan, kalau rajin..

13 ulasan:

  1. bestnye lahai ade tanah..umah aku semua depan belakang dh konkrit kan..

    pembantu ko tuh nak pinjam boleh?..hahahaa

    BalasPadam
  2. bagus punya konsep..haha rajin luth tolong mak..

    BalasPadam
  3. Rajinnya Luth! hihi..comel je

    BalasPadam
  4. untunglah ada pembantu..hihi

    BalasPadam
  5. Assalam PB,
    alolooooooooo
    ghajin luth kan3
    good boy

    BalasPadam
  6. tu namanya pembantu yg cekap ... heheheee

    BalasPadam
  7. ada pembantu..memang syok la

    BalasPadam
  8. kahkahkah.. aku punya rumput rampai pun banyak weh.. oversupply dahh...

    BalasPadam
  9. bestnye kerjakan laman dpn umh.. hihi

    BalasPadam
  10. luth rajinyerrrr...aktiviti kuar peluh yg bagus nie...

    BalasPadam
  11. Anak mak, haruslah rajin macam maknya. Tak gitu Luth? Eh, bagus juga konsep macam ni. Agak-agak kalau nak tiru boleh? Hahaha!

    BalasPadam
  12. Belakang rumah ai.. cuma ada pokok nenas nan sebatang.. dan jugak berpokok2 pokok serai..

    BalasPadam
  13. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...