Inquiry: petakbunga@gmail.com

20150407

Rutin mak bekerja

Setiap malam macam biasa aku akan persiapkan kelengkapan tadika Luth. Aku sediakan 2 pasang baju dan 3 helai lampin.
. Kain tuala bawa hari isnin, tinggal sampai hari jumaat. Susu, bantal dan botol air, botol susu bawa hari pertama daftar. Susu, cikgu cakap dah habis nanti dia beritahu. 

Kat tadika Luth kurang minum susu sangat. Kalau suruh habis susu dia tolak. Sekarang agaknya cikgu dia dah kurangkan buat susu. Tetapi bila balik rumah macam kebuluran pula. Belum buka pagar rumah dah minta air-air. Lepas tu mengamuk nak air, nak susu.

Bag percuma drypers yang aku nak simpan untuk Luth sekolah berguna akhirnya.


Semalam Magrib lagi Luth dah tidur. Aku ingat dia mengantuk sangat pasal paginya dia kena bangun awal. Itulah pasal hari minggu tidur lewat.

Bila Luth tidur awal, aku rasa sunyi-sunyi sungguh. Aloh berapa jam je sehari aku habiskan dengan anak ni, sekejap lagi sedar-sedar dia dah besar...

13 ulasan:

  1. Kalau aku anto mek kat pengasuh mesti rutin aku mcm ko setiap mlm..tp sbb anto kt nenek so ibarat mcm ari2 mek blk kg la..hehe..

    Mmg kalau anak tido umah jd sunyi jer kan..nasib la mek mmg tido lmbt..ade la masa nak menguli die..

    BalasPadam
  2. waaa cepat kan ms berlalu.sedar tak sedar dah besar anak. hmmm. kan bes kalau jd housewife. huhu

    BalasPadam
  3. kan.. sedih bila dapat spend sekejap je ngan anak.. anak2 aku kadang2 tu siap berebut nak cakap ngan aku..sbb dari pagi sampai nak maghrib kerja.. penat..

    BalasPadam
  4. tu la part sedih bila parents bekerja...tapi desakan hidup skrg ni mmg x boleh kalau x kerja kan :')

    BalasPadam
  5. Memang betul, PB. Kesian kat kita ibu-ibu bekerja ni. Masa lagi pendek rasanya bila dapat bersama anak-anak. Tahu-tahu anak dah besar. Tahu-tahu kita dah kena belajar hidup berdua lakibini balik semula. Oh, nak nangis rasanya tau!

    BalasPadam
  6. senang siapkan kelengkapan anak tiap malam. takde yang tertinggal..

    BalasPadam
  7. Kan...ms dgn anak singkat sgt.x puas nak main nk sembang.

    sbb tu lps blk ja keja setel bnda wajib trus main sembang2 dgn anak smpai dia nk tido.lps dia tdo br buat keja rumah

    BalasPadam
  8. Setakat ni, hubby banyak membantu.. malam ai siapkan barang apa yang di bawa, pagi hubby masukkan dalam kereta.. then ai akan hantar ke rumah pengasuh.. andai ada barang tertinggal, hubby yang keluar lewat akan ambil dan hantar ke rumah pengasuh. Kalau terlupa jugak, ambik kunci rumah kat rumah nenek.. hehehe..

    BalasPadam
  9. sekarang ni pulak masa berjalan macam air kencing,haha sy yg kerja shift byk masa dengan anak2 pun rasa tak terkejar nak buat semua.tp apa boleh buat..kerja tetap kerja kan..

    BalasPadam
  10. Assalam PB,
    alaaaaaa
    sian luth
    uols kena pantau jugak masa luth kat skull
    isau pulop iols bila dengor luth lapor lepaih balik rumah
    kesian dia
    sob3

    BalasPadam
  11. Macam ty lah perasaan aku noks. Boleh dikira berapa jam jer spend dengan anak :-(

    BalasPadam
  12. tulah kan PB, anak-anak. sedih tengok diorang kadang2..tapi nak buat macamana mak ayah keje

    BalasPadam
  13. betul PB, kalau anak tidur awal mmg rasa rindu sgt kat dia. Skolah tadika tu mmg skolah atau taska? Mcm comel je umo 2 tahun kena hantar skolah tadika.

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...