Inquiry: petakbunga@gmail.com

20161227

Kucing abang Luth

Lepas ambil Luth kat taska, singgah beli piza. Time balik kerja, memang rasa lapar sangat. Padahal kat tempat kerja rehat pun sampai 3 kali melantak.

Ada seekor kucing duk melilit kat betis pakcik jual piza. Luth memang suka dengan kucing.
'Mak, kucing.'
'Nak ke?' tanya pakcik jual piza tu.
Luth, bila orang start buat dia bercakap benda yang dia minat mula lah. 'Dah ada,' jawab Luth. Nasib baik!
'Nama apa?'
'Abang Luth''
'Luth, pakcik tanya nama kucing bukan nama Luth.' Haha, mana pernah aku bagi nama kat kucing.

Kucing tu kucing lah.. lagi pun kucing Luth tu dah lama tak mengioew. Kaki pun dah patah sebelah kena lempar dengan tuan kucing bila tuan kucing menagamuk.

8 ulasan:

  1. Hihi... kucing Luth tak pandai mengiow tu yg tak ada nama:)

    BalasPadam
  2. yui pun ada sekor..sama warna cmni..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh kawan dgn Luth.
      geng kucing pasar malam

      Padam
  3. Anak akak dulu takut kucing ni tau PB..
    Jadi ni lah penyelamat akak suruh mereka duduk diam hahhaha...
    Sama sebijik kucing Luth ni tapi skrg tak tau mana pergi..

    BalasPadam
  4. hihihihi...patut la x ada nama...PB kena kasi nama lepas ni kt meow tu..

    BalasPadam
  5. Teringat kucing ni. Masa anak kecik selalulah beli kucing ni kat pasar malam. Budak budak mmg suka kan PB

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...