Inquiry: petakbunga@gmail.com

20161221

Memasak time with Chef Cilik

Macam biasa, roti dah dekat nak expired, kena lah reprocess tak nak membazir. Ambil agar-agar masak. Blender roti denagan susu cair setin. Masak jadi puding roti aka puding marble suka hati aku..

Oleh kerana the one and only anak buah hati pengarang jantung bintang bulan rembulan aku anak lelaki sorang ni dah besar... maka sangat sibuk nak tolong mak. 

Semua benda, biar Luth tolong.. Mak cuma minta tolong jangan sibuk boleh? Pergi tengok kartun boleh? 
Tak apa, biar Luth tolong.

Key, fine..biar sampai besar tau tolong mak. 

Okey, comot. Tak apa, Luth buat. 
Luth senyum. 
Buat muka Qu Puteh.

Senyum comel, nampak gigi.. 
okey, tak ikhlas benar.

 Lepas mandi, dah masak boleh makan.
Hepi besday tu u Luth, hepi besday tu u Mak.
Potong, boleh makan.

Rasa dia macam mana?
Sedap..

Okey, bye selamat mencuba.

8 ulasan:

  1. Betul-betul anak mak ni mestilah nak bantu semua hal:)

    BalasPadam
  2. Eh resipi pakai cakap je...nak cuba camner....😧

    BalasPadam
  3. ha..ha main masuk sesedap hati.

    BalasPadam
  4. resepi mana reasepi???..nie mcm resepi pikir sendri je nie..hahaha

    BalasPadam
  5. ha..ha.. comel..sedap.. .peace yo...

    BalasPadam
  6. tengok muka abg Luth dah tau...mesti sedap..

    BalasPadam
  7. tengok muka abg Luth dah tau...mesti sedap..

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...