Inquiry: petakbunga@gmail.com

20161216

Menunggu Rezeki Hujung Tahun

Ada setengah bulan lagi nak habis bulan ni. Setengah bulan juga lagi nak habis tahun ni. Semalam welding machine baru dah dapat, duit untuk bulan ni tinggal berbaki. Banyak hutang-hutang yang belum dapat, harap janji-janji dikotakan hujung bulan ni. Mudah-mudahan Allah murahkan rezeki mereka semua… ada rezeki untuk kami sebelum tahun baru ni harapnya. Doakan businees kami success tahun baru nanti.



Tengok duit tinggal berbaki dalam bank, hati rasa sakit. Risau takut susah depan hari nanti. Tiba-tiba, aku teringat… Ya Allah berpuluh tahun aku hidup didunia ni. Mana pernah aku rasa susah yang amat sangat. Sampai hari ni, masih boleh ketawa dan tersenyum. Makan dan minum cukup, nikmat sihat rezeki tak ternilai.

 Oh, tahun depan Luth dah masuk 4 tahun. Hajat nak hantar dia tadika terpaksa ditangguh. Jadi, Luth masih ditaska sekarang. Alhamdulillah, kat taska pun sekarang macam-macam aktiviti juga ada.



4 ulasan:

  1. Kakak pun mengharap yg sama. Cuma yg bagusnya business tempat kakak kerja ni sebab semua export jadi dek RM jatuh currency luar naik untunglah sikit. Cuma dia nak agih banyak/sikit tak tahu lagi.

    BalasPadam
  2. Aku pun tgh menunggu ape yg ko menunggu..xtau la berapa dpt tahun nie..berapa dpt pun tetap aku bersyukur..hehe..hensem luth..ko sebut pasal taska luth baru aku tingat perihal taska qisya..nak kene tanye laki aku ape resultnye..

    BalasPadam
  3. noe dh ada masuk dalam bank tu...tapi dah nak habis pun...hihihi...insyaAllah ada rezeki tu...Abg Luth baru 4 thn...5 thn je la masuk tadika..

    BalasPadam
  4. InsyAllah..ada la rezeki nyer nanti

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...