Inquiry: petakbunga@gmail.com

20161209

Siapa yang rasa pedas


Beberapa kejadian yang buat kau rasa nak bergaduh dengan orang.

1. Aku siapkan kerjanya dengan cepat hari ini. 

Please have my report bla…bla.. I already done bla..bla.. All already done except bla..bla process not done yet..

Sedangkan aku tahu, mereka akan proceed to the next process after aku dah complete kerja aku. Sebelum ini aku tak pernah bagi tahu pun apa kerja aku. Suddenly, one sunny day…aku rasa perlu kena inform semua orang kerja aku dah siap dah kerja orang lain tak siap lagi. 

Sebab nanti orang mungkin tak perasan aku ada banyak kerja. Especially bos. Please alert, end year appraisal coming.


2. Satu hari lain yang hujan lebat.

Tiba-tiba hari itu kena print banyak document. Printer cuma satu dan terpaksa berkongsi dengan beberapa Department. Bayangkan, suasana bagaikan terlalu sibuk, walaupun hanya 2 orang setiap Department dan cuma ada 3 Department. Sambung balik cerita pasal printer tadi… bayangkan kau jalan jauh-jauh ke Department sebelah, keluar dalam bilik kau, tutup bilik kau, takut orang lain masuk,  pula tiba-tiba sampai kat printer document kau terprint atas kertas lain macam kertas company letterhead.

Hangin tak? Hanginlah kan? Aku nak kertas suci bersih.
So, aku yang hangin kena bagi warning kat semua orang. Please remove your paper. Agar lain kali jangan lupa.


3. Tidak lama dahulu, suatu pagi aku nak masak air seperti biasa setiap pagi kat pantry. Beberapa jam kemudian, bila aku nak buat air aku tengok air panas aku dah habis. Hangin tak? Angin oi..penat-penat, rajin-rajin aku masak air bila nak guna. Habis.
Aku soundlah semua orang. Sapa ambil air aku ni!



Suatu hari nanti, bila kau dah matang sikit kau fikir balik benda-benda yang kau buat ni. Kau akan rasa malu sendiri.

Aku tak percaya ada manusia yang jenis kat atas ni. Akhirnya, aku jumpa. 

Banyak lagi benda yang kelakar kau dah buat, nanti ada masa aku recall dan tulis cerita kau kat sini. Hari tu aku rasa macam nak bagi penampar, tapi bila aku tulis balik cerita ni hari ni.. lucu jugak kau ni.. Kalau aku layan, dengan aku sekali jadi pak lawak. 

Lawak solo. 
Boo layan.

9 ulasan:

  1. Masa kerja dulu macam2 perangai manusia jumpa. Paling sakit hati bab jamban. Kemudian sudu...cawan..macam2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memng sakit hati.. tp sound org suka2 hati lgi kelakar..

      Padam
  2. Tapi kadang2 kalau kita tak ckp, keadaan xkan berubah kan...cuma proses nak sound org, pastu ada org sentap, pastu keadaan jadi lebih elok tu mmg buat kita rasa serabut lah awal2 tu kan hehe

    BalasPadam
  3. Takkan sebab air nak marah, masak lah lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada orang yg suka besarkan benda kecil..

      Padam
  4. Dept aku ade 7 org je..dept aku xcampur org..tp ade sorang nie mmg pengotor bab2 toilet..itu je la yg selalu buat aku berhangin..

    BalasPadam
  5. AsSalam.. lama bunda tak singgah kesini...salam maulidur rasul..

    BalasPadam
  6. oh tidak ... cilikanjer...

    BalasPadam
  7. Macam2 perangai kat office..

    http://www.fatindays.com

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...