Inquiry: petakbunga@gmail.com

20170105

Sebalang Macam Tak Cukup je

Macam pernah dengar tajuk entry ✌❤👀😄

My tok laki bawa balik pisang tanduk bertanduk-tanduk kat rumah.



Biasa aku kupas habis-habis kulit, tetapi kali ni terpengaruh dengan kerepek pisang dari saudara yang datang ke rumah hari tu..hijau-hijau kerepek pisang dia bagi.  1st time tengok kerepek pisang warna hijau. Aku kan obesisi warna hijau. 😋 Aku parut buang kulit nipis-nipis je. 


Lepas tu aku letak pewarna hijau...ngok betul, Habis hijau tangan aku, masa nak parut. 



Latak garam sikit dalam minyak. Lepas tu goreng sampai rangup.


Then, siap kerepek pisang mak memang hijau.

5 jam oi, aku nak siapkan 2 bekas ni. Sakit pinggan.
Nak makan pun rasa sayang..


14 ulasan:

  1. Aah la mcm penah dgr ayat kat tajuk entry tuh tp lupe dh..��

    Kalau laki aku sekali hadap jer tuh sambil tgk bola..hahaha

    BalasPadam
  2. Sedapnya. Kalau aku anak beranak dah sekejapan.

    BalasPadam
  3. Kalau mengadap berdua-bertiga tak sampai 5 jam boleh habis
    Tapi sayanglah sebab penatnya belum hilang lagi kan:)

    BalasPadam
  4. aduhai sedap nyer...
    homemade lagi.
    memang terasa la kesedapannyer....

    BalasPadam
  5. kalau yang ni 3-4 balang pun mmg x cukup...all time fav ni ..hihi

    BalasPadam
  6. Suka sangat kerepek pisang ni feveret...

    BalasPadam
  7. rajin nya tuan punya blog....

    mmg sedap layan kepek pisang tanduk nih, krup krap krup krap
    sedar2 abis sebalang besar tuh

    BalasPadam
  8. ha penah buat sekali..
    dpt sebiji je hari mertua bagi, dia pun ada saudara lain yang bagi..
    nak buat tu punya la lama, makan sekejap jer..
    nasib la..huhu.

    BalasPadam
  9. Pisang tanduk sedapnya... Kalau dapat goreng, lagilah sedap. Cicah pulak sambal kicap, waduh! Enggak tahan buk menanggung imaginasi!

    PB, ada lagi ke tak kerepek pisang tu? Ke tinggal bekas aje walaupun katanya sayang nak makan!

    BalasPadam
  10. Kalau tak buang kulit pun ok.

    BalasPadam
  11. Kalau tak buang kulit pun ok.

    BalasPadam
  12. nk buat renyah tp nk mkn sat ja boleh habis...hihihi

    BalasPadam
  13. Laaa.... kalau laki mak ni, pisang tanduk buat goreng pisang PB. Sedap! Cicah ngan gula kalau yg kurang manis tu. Mak mmg tak kuasalah nak mengerepek mcm tu weyh!

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...