Inquiry: petakbunga@gmail.com

20170503

Abang bawak balik Loofah

Encik abang ada bawak balik rumah lama dulu. Lama sangat dah tak ingat bila. Masa dia bawa balik ni aku seronokbetul. Sebab aku ada ternampak orang share kebaikan Loffah kat fb. Teruja aku, simpan baik-baik. Kemudian, lupa. Semalam tengah-tengah kemas dapur terjumpa benda alah ni balik. Dasyat betul dapur aku, berbulan-bulan baru jumpa sesuatu benda yang aku simpan. Bayangkan besarnya dapur aku. Uik.



Jadi sejak semalam, dapat rasmikan Loffah dibilik mandi.. Memang best guna Loffah ni. Tapi aku sental kulit Luth dia cakap sakit, eleh eksyen budak tu..kulit halus tu.

Ni pokok yang aku goggle. Nak tanam macam tak ada ruang rumah sempit aku. Tapi serius best.





11 ulasan:

  1. hi hi hi aida ingatkan nama tudung baru neelofa :)
    rupa nyer yg ni. iye. nama nyer loofah... oic.

    BalasPadam
  2. mahal woo kalau beli natang ni. padahal orang kampung buang je..hahaha

    BalasPadam
  3. luth dah besar..tapi kulit maintain mulus.

    BalasPadam
  4. ingat td sesuatu yg mcm nealofa hehehhe

    ooooo ni penah jgk akak guna...
    benda alah ni petola ular org tua2 kata, itu dia rata...
    kalau petola biasa pun boleh jgk jdkan gini bila dh tua n di keringkan

    BalasPadam
  5. salam perkenalan....
    igtkan tudung neelofa td....
    dah lama xnmpak benda ni....
    dlu kecik kecik kt kg nenek ada juga nmpak...
    xtahu plak nama dia loffah....hehehe...

    BalasPadam
  6. Hahaha! Ingatkan tadi nak beritahu pasal kebaikan Loofah = Nealofa ^_^ Terkejut kita dibuatnya tahu boleh pulak En Abang bawa balik Loofah, 'Pattah' tak marah pulak ^_^

    Oh, ni dulu-dulu rajin juga guna sental badan tapi sekarang guna sponge ajelah, lembut sikit...

    BalasPadam
  7. Tanam dalam pasu pun tak pa....

    BalasPadam
  8. Mcm sesuatu tajuk ko tuh..hahahah..tp tuh la dh baca tajuk kene la baca isi die kan..baru la tau hujung pangkal cite..hahahah..

    Owh haaa..intro moody aku tuh, aku xde cemburu xde ape pun..nak cemburu dengan kekayaan org mmg bukan aku la..dan xjugak aku xpuas hati dengan ape yg aku ade..tp tuh la, ade la kisah2 disebalik ayat tuh yg org lain baca xkan paham dan hanya yg berkenaan yg baca je akan paham..xsemua bende aku share kat blog..cume kenkadang terlepas utk tatapan bacaan sesetengah pihak..like, "telling without telling" gitu..huahuahua..

    BalasPadam
  9. Biar betul....asal loofah tu dpd sayur tu ke? Macm petola pulak bentuknya

    BalasPadam
  10. Ingatkan loofah apa..ay pun igtkan neeloffa tadi.hahaha

    Sayur ke..baru kutahu kewujudan menatang ni

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...