Inquiry: petakbunga@gmail.com

20170926

My Hensem Boy

Aku cuti panjang weekend lepas.

Hensem boy aku kena chicken pox.

Sekarang mengaji pun kena cuti walaupun cuma mengaji kat rumah sebab dia cakap Luth sakit.. boleh tengok kartun je..


Jumaat malam tu dia deman panas. Lepas makan ubat baru boleh tidur.
Pagi tak pagi sangat baru baru nak mandikan dia tengok badan dah mula keluar bintik-bintik berair. Sahlah cacar air. Kawan-kawan dia dah ramai yang kena, giliran dia pula sekarang.

Naik bertih/cacar air/chicken pox

Nampak tak teruk sangat, cuma dia sukar tidur. Tidur sekejap-sekejap je. Sepanjang hari melayan dia tengok kartun. Kalau tukar rancangan lain dia akan keluar dialog sedih, ‘Luth, kan sa-kit’, ‘Kit’ tu bunyi tebal sikit pasal lidah dia pun dah start macam ulser. Terpaksa.. masa tengok kartun senyap sikit, boleh mak pun buat kerja lain atau sama-sama baring. Petang dia buat hal sikit, gatal sangat kot…menangis banyak, sakit-sakit..kit…

Tidur malam kena gosok badan dia sampai dia tertidur… alahai anak.





7 ulasan:

  1. Kesian Luth. Ni dah sembuh sepenuhnya ke belum?

    Itulahkan PB sayangnya kita kat anak. Esok-esok bila kita dah tua, agak-agaknya anak akan datang tak tolong popok tidurkan kita sebab tak tahan sakit badan? Kehkehkeh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Belum sembuh lagi..

      Tak tahan MD, sakit2 pun pndai mengambil kesempatan.. ckp kuat sikit dia akan buat muka sedih...keluar ayat, 'Dahlah Luth sakit'...

      Padam
  2. sian luth, skrg dh sihat sepenuhnya belum ni?
    aiyan dh kene ciken pox jgk 2 tahun lps tp dia tak naik banyak... nsb mudah baik sbb dia kuat minum air n tak meragam tp kene bukak katun jelah sama mcm luth

    BalasPadam
  3. Kesian luth..memang campak ni dia punya gatal2 tu memang tak tahan..kesian sgt..dh sembuh ke tu..moga cepat sembuh dan bileh kembali mengaji

    BalasPadam
  4. Kesian luth..memang campak ni dia punya gatal2 tu memang tak tahan..kesian sgt..dh sembuh ke tu..moga cepat sembuh dan bileh kembali mengaji

    BalasPadam
  5. Kesiannye dia.
    harap2 dah sembuh dah.

    BalasPadam
  6. Aduh....siannya tgk Luth. Moga cepat sembuh ye Luth. Dulu masa awal awal dtg blog ni Luth kecik lagi. Sekarang ni nampak dah besarnya

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...