Inquiry: petakbunga@gmail.com

20161205

Yang Terbiar

Pokok-pokok aku dah terbiar, even banyak yang dah mati pun. Pokok betik yang dibangga-bangga hari tu, sepohon dah mati. Dua pohon lagi pun macam dah tunggu masa. Alhamdulillah dah merasa beberapa biji buahnya.


Rutin harian macam biasa, balik rumah dah pokul 6, sekejap berehat dah masuk magrib. Magrib awal sekarang, jadikan waktu siang rasa pendek. Memang jarang betul nak membelek pokok-pokok. Pandai-pandai sendiri.


Pokok bunga yang main tabur-tabur je nampak boleh survive lagi. Sekarang mood menanam pokok betul-betul tak ada. Siram pun tak, membaja jangan haraplah, nasib baik musim hujan.. Kadang rasa nak telengkup je pasu-pasu itu semua, macam mendera pokok pulak. Hidup dengan terseksa…



Harap next year dapat curi masa untuk update blog kembali...

8 ulasan:

  1. Sejuk mata memandang tengok pokok-pokok bunga nih.

    BalasPadam
  2. cantiknya bunga..segar dan sejuk mata memandang

    BalasPadam
  3. Zinnia & marygold memang pokok yang tahan lasak. Saya sentiasa tanam pokok ini.

    BalasPadam
  4. Tetap nampak subur dan menarik.

    BalasPadam
  5. Nmpk cantik pulak berkaler2 gitu..tingin betul nak tanam2 pokok bunga..umah aku xde tanah..nak tanam dlm pasu bunga, tmpt nak letak pasu pulak xde..

    BalasPadam
  6. salam PB...dah lama x singgah di sini...
    rajin juga PB menanam bunga...nama blog pun petakbunga kan...mesti la rajin menanam bunga...

    BalasPadam
  7. OK, next year aku lawat lagi blog ko ye. hehe.

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...