Inquiry: petakbunga@gmail.com

20171012

Anak kangkung

Benih kangkung yang diterima bersama telur tebu dah mula naik...

Musim hujan ni, benih memang cepat bercambah tetapi aku rasa macam lambat besar... asyik bertimpa hujan.  Anak kangkung macam cepat sikit besar, tabur bersama benih bayam merah dan kailan macam bantut.

Rasanya lebih kurang 3 minggu anak kangkung ni.. belum gemuk lagi.

5 ulasan:

  1. PB, SA pun semai benih kangkung dalam pasu..naik kejap je..pas tu x meninggi dan x gemuk...sawi pun sama..sebab tanah ke?

    BalasPadam
  2. rajin bercucuk tanam:)

    BalasPadam
  3. Tak lama lagi bolehlah tuai.

    BalasPadam
  4. Untung macam ni. Nak makan sayur, petik ajelah keliling rumah. Untungkan berbudi pada tanah.

    BalasPadam
  5. Seronoknya menanam, hijau je suka! :)

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...