Inquiry: petakbunga@gmail.com

20171108

Bunga Daun kari

Aku dah lama tanam pokok kari ni. Bila dia besar sikit, aku mulalah potong rantingnya, control biar sentiasa rendang, maklumlah tanam dalam pasu je.

Ini kali pertama aku dapat lihat bunga pokok kari. Buanya pun ada sikit macam kari.

Ada rasa teruja sebab tak pernah tengok bunga daun kari.
Agaknya, sebab sekarang aku rajin sikit membaja, ada peubahan sikit dengan pokok-pokok aku..

Ada orang cakap, bunga pun boleh makan. Aku tak cuba pulak. 
Lepas ni, bunga-bunga ni aku jadi biji benih.

5 ulasan:

  1. Bunga yang tak kembang cuba petik buat ulam...sedap.

    BalasPadam
  2. 1st time tgok bunga daun kari.. hihi

    BalasPadam
  3. sy pun 1st time tgk pokok daun kari ada bunga haha

    BalasPadam
  4. tak pernah nampak pokok daun kari hehehe ..

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...