Inquiry: petakbunga@gmail.com

20190628

Aloe Vera indoor plant


Antara kesayangan hamba Aloe Vera aka Lidah Buaya. Aku memang sangat-sangat suka tanam alovera.. dan aloe Vera aku memang suka beranak pinak. Sekarang indoor plant intrend balik kepada pendeco dan pencinta tumbuhan. Dipercayai antara indoor plant yang boleh membersihkan udara.

Kesayangan hamba baru re-pot letak kat office. 

Letak dalam mug je, tadi kena tegur dengan laki hamba kenapa guna mug kat dapur…nanti ganti balik, cemuh dah pakai mug ni… (mug percuma darlie).
Alovera ni jenis kecil, letak dalam mug ni pun tak apa, lambat membesarannya... Aku juga ada tanam Alovera yang jenis besar tapi kecil lagilah sekarang. Yang jenis besar tu target nak buat air..





5 ulasan:

  1. comei pulak tnm kt opis yek,pasni blh try la bela sepokok dua... heheheh

    BalasPadam
  2. Senang ke hidup dlm rumah Tu PB..
    Mcm nak Cuba tanam dlm mug juga sbb mug Tu pemegangnya dah pecah sayang nak buang Ada gmbr kenangan disitu..

    Selamat Hari Raya Eidulfitri Maaf Zahir Batin buat PB 😍😘

    BalasPadam
  3. Aloe vera ni memang suka tempat teduh.
    Banyak khasiat pokok ni.

    BalasPadam
  4. Wah aloe vera ni bagus sgt utk kecantikan. Sy tak pandai cucuk tanam.. Tp sgt percaya dengan natural remedies

    BalasPadam

Jika aku betul
kau angguk

Jika aku salah
kau tunjuk

Cerita petak bunga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...